|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞENAY MANTAŞ (senaymantas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Siyasi coğrafya ve siyasi coğrafyayla ilgili başlıca görüşler hakkında bilgi vermek, siyasi coğrafyada fiziki, beşeri ve ekonomik etkenlerle dünya üzerinde bulunan siyasi, askeri ve ekonomik teşkilatların Dünya ve Türkiye platformunda ele alınarak öğretmen adaylarına düzenli bir şekilde kavratmak, ülke siyasetlerine etki eden faktörleri öğretmek, bu faktörlerin ülkelerin kalkınmalarına olan etkilerinin ülkeleri karşılaştırarak öğretmek, Türkiye'nin çevre siyasetini bir olgu olarak öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. PÇ-17 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tanımlar, siyasi coğrafya ile ilgili başlıca görüşler; siyasi coğrafyada fiziksel etkenler (konum, alan, sınırlar, yer şekilleri, iklim, sular, topraklar, doğal kaynaklar) , siyasi coğrafyada beşeri etkenler (nüfus, kültür, askeri ve/veya siyasi, ekonomik topluluklar) , Türkiye'nin katıldığı siyasi oluşumlar (NATO, AB) , Orta Doğu ülkeleri, Balkan ülkeleri, Kafkas ülkeleri ile ilişkiler, Türk Cumhuriyetleri, sınır aşan sular, boğazlar, kıta sahanlığı ve Ege sorunu, OECD ülkeleri, Dünyada siyasi ve ekonomik örgütler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş,siyasi coğrafyanın önemi ve özellikleri | Sunuş yoluyla öğretim |
2 | Siyasi coğrafyada fiziksel etkenler | Düz Anlatım |
3 | Konum,alan,biçim | Düz Anlatım |
4 | Sınırlar | Düz Anlatım |
5 | Yerşekilleri,iklim,sularve topraklar | Düz Anlatım |
6 | Siyasi coğrafyada beşeri etkenler | Düz Anlatım |
7 | Nüfus ve yerleşme özellikleri | Düz Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ekonomik etkenler | Düz Anlatım |
10 | Siyasi coğrafya ile ilgili başlıca görüşler | Düz Anlatım |
11 | Jeopolitik görüşlerin gelişim ve dönüşümü | Düz Anlatım |
12 | Başlıca hakimiyet teorileri | Düz Anlatım |
13 | Uluslararası teşkilatlar ve Türkiye | Düz Anlatım |
14 | Dünya platformunda Türkiye | Düz Anlatım |
15 | Genel değerlendirme | Düz Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Akengin, H. (2010). Siyasi Coğrafya. İnsan ve Mekan Yönetimi, Pegem Akademi, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
[1] Akengin,H., 2010. Siyasi Coğrafya, İnsan ve Mekan Yönetimi. Pegem Akademi [2] İnat ve diğ.,2010. Dünya çatışmaları, Çatışma Bölgeleri ve Konuları. Nobel yayın dağıtım. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 58 |