|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FİKRİYE ALKIM ARI (alkimari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin öğrenme ve gelişim kuram ve modelleri hakkında bilgilenmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenme ve öğrenme psikolojisini analiz eder |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenme teorilerini tanımlar |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Türk eğitim sistemi’nin amaç, ilke, vizyon, misyon, yapı ve işleyişini, sınıf yönetimi yaklaşımlarını ve eğitim ile ilgili kavramları konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Motivasyon teorilerini tanımlar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Öğrenmenin doğasını tanımlar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Öğrenmenin biyolojik temellerini tanımlar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-9 Öğrencilerin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Öğrenmeyi etkileyen faktörleri tanımlar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-7 | Öğrenmede davranışçı yaklaşımları tanımlar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-14 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. PÇ-16 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-18 Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-8 | Çocukların ve ergenlerin bilişsel, sosyal ve fiziksel gelişimini tanımlar |
PÇ-2 Bilginin doğası kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğinin değerlendirilmesi konusunda bilgi sahibidir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Gelişim ve iğrenmeyle ilgili temel kavram ve ilkeler, öğrenmeyi etkileyen faktörler, öğrenme kuramları, gelişim kuramları ve öğretme. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gelişimin temel ilkeleri | Anlatım, tartışma |
2 | Psikoseksüel gelişim | Anlatım, tartışma |
3 | Psikososyal gelişim | Anlatım, tartışma |
4 | Ahlak gelişimi | Anlatım, tartışma |
5 | Bilişsel gelişim | Anlatım, tartışma |
6 | Öğrenmenin ilkeleri | Anlatım, tartışma |
7 | Klasik koşullama | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Edimsel koşullama | Anlatım, tartışma |
10 | Gözlem yoluyla öğrenme | Anlatım, tartışma |
11 | İnsancıl öğrenme: Rogers ve Maslov | Anlatım, tartışma |
12 | Gestalt kuramı | Anlatım, tartışma |
13 | Bilgiyi işleme kuramı | Anlatım, tartışma |
14 | Beyin temelli öğrenme | Anlatım, tartışma |
15 | Güdüleme | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaya, A. (Edt.) (2009) Eğitim Psikolojisi. Pegem A Yayınları, Ankara |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 14 | 28 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 148 |