|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı canlı sistemler arasındaki işleyişlerin genel olarak kavranması, metabolizma, hücre yapısı ve işleyişi hakkında bilgilendirmek, temel genetik konulara giriş yapmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Canlılığın temel yapısını oluşturan makro ve mikro molekülleri tanımlayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Canlılığın temeli hücreyi, organellerini, çeşitlerini, temel görevlerini ve önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Canlılardaki enerji metabolizmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Temel moleküler genetik konularını açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Biyolojik sistemler, canlılar ve çevre ilişkilerini tanımayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yaşamın hücresel temelleri; bitki ve hayvan hücrelerinin yapı ve fonksiyonunun kimyasal unsurları; hücre membranının yapısı ve işlevi; hücresel enerji üretimi: fotosentez, hücresel solunum; hücresel aktivitenin denetimi; hücre üremesi; yaşamın moleküler genetik temelleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitki Biyolojinin tarihçesi ve bitki biyolojisine giriş, bilimsel düşünme yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Canlılığın genel özellikleri, yaşamın kimyası, küçük moleküller ve su | Anlatma Yöntemi |
3 | Makromoleküller, protein, karbonhidrat ve lipitler. Nükleik asitlerin yapısı DNA, RNA ve protein. | Anlatma Yöntemi |
4 | Hücre teorisi, prokaryatik ve ökaryotik hücreler, bitki ve hayvan hücreleri, hücrenin organelleri, membranın yapısı ve geçirgenliği | Anlatma Yöntemi |
5 | Hücredeki sinyal iletim mekanizmaları, enerji dönüşümleri, hücresel solunum ve basamakları | Anlatma Yöntemi |
6 | Fotosentez ve basamakları | Anlatma Yöntemi |
7 | Hücre bölünmesi ve aşamaları, mitoz va mayoz bölünme | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | DNA ve kalıtım, genetik kod, DNA replikasyonu, gen ifadesi | Anlatma Yöntemi |
10 | Transkribsiyon, Translasyon, gen ifadesinin düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
11 | Kromozomların yapısı, yapısal ve sayısal değişiklikleri, kalıtımın kromozomal temeli, mutasyonlar | Anlatma Yöntemi |
12 | Bilimsel yöntem (hipotez, gözlem, teori), evrim teorisi, canlıların evrimi, filogenetik | Anlatma Yöntemi |
13 | Evrimin mekanizmaları ve doğal seçilim, evrime yardım eden unsurlar, genomun evrimi | Anlatma Yöntemi |
14 | Yaşamın tarihi, türlerin oluşumu, bakteri ve arkea | Anlatma Yöntemi |
15 | Biyoteknoloji, plazmitler, moleküler klonloma, klonlanan genin ifadesi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Campbell NA, Reece JB. 2008. Biology. 8. basım. Upper Saddle River (NJ): Benjamin Cummings. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Campbell NA, Reece JB. 2008. Biology. 8. basım. Upper Saddle River (NJ): Benjamin Cummings. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |