|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bitkisel ve hayvansal doku ve organlarının kapsamlı olarak öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ökaryotik çeşitlenme ile ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitki ve hayvanlardaki sistemleri açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitki ve hayvanlardaki çoğalma ve gelişimi açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tohumlu ve tohumsuz Bitkiler, Bitkilerin yapısı ve sistemleri, Çiçekli bitkilerde çoğalma, Hayvansal Dokular; epitel doku, bağ dokusu, kas dokusu, sinir dokusu, Omurgalı Hayvanların Organlar Sistemi; sindirim, solunum, dolaşım, bağışıklık sistemi, Hayvanlarda Üreme ve Gelişim | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ökaryotik çeşitlenmenin kökeni; İlk endosimbiyoz; İkincil endosimbiyoz; Tohumsuz bitkiler: sudan toprağa; Yeşil algler; Karayosunları; Eğreltiler | Anlatma Yöntemi |
2 | Tohumlu bitkilerin evrimi; Tohum ve polen tanelerinin önemi, Gimnosperm bitkiler, Angiosperm bitkiler, Fungi, patojenler, parazitler ve bitkisel partnerler, Morfolojileri, Üreme ve çeşitlilik, Kullanım alanları | Anlatma Yöntemi |
3 | Bitki gövdesi; Hücre, doku ve organ tipleri, Meristemler, Kök ve gövde oluşumu, Bitkilerde taşıma sistemleri, Su ve minerallerin taşınması, Şekerlerin taşınması, Stomalar ve transpirasyon | Anlatma Yöntemi |
4 | Bitki beslenmesi; İnorganik ve organik bileşenler, Toprak bakterileri ve bitki beslenmesi, Fungi ve bitki, beslenmesi, Epifitler, Parazitik bitkiler, Etobur bitkiler, Bitki büyümesinin düzenlenmesi, Hücre bölünmesi ve genişlemesi, Bitki büyüme düzenleyicileri, Çevresel etkenler | Anlatma Yöntemi |
5 | Çiçekli bitkilerin çoğalması; Çiçek yapısı ve fertilizasyon, Tohum oluşumu ve meyva yapısı, Aseksüel ve seksüel üreme, Bitkilerde çevresel değişikliklere yanıt, Sinyal iletim yolakları, Bitkisel hormonlar, Fitokromlar ve foto reseptörler, Fotoperiyodizm | Anlatma Yöntemi |
6 | Hayvansal Dokular, Hayvan Vücudu ve düzenleme sistemleri; 1.Epitel Doku | Anlatma Yöntemi |
7 | b. Bez Epiteli; 2.Bağ Dokusu, a. Öz Bağ Dokusu | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | b. Kemik Dokusu c. Kan Dokusu; 3.Kas Dokusu | Anlatma Yöntemi |
10 | 4.Sinir Dokusu; Nöronlar ve sinir sistemi; Nöron yapısı ve işlevi, Sinapsler ve nörotransmitterler, Omurgalı sinir sistemi, Periferal sinir sistemi, Duyu sistemleri, Duyu yolakları ve reseptör tipleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Omurgalı Hayvanların Organlar Sistemlerine Bakış; Biyolojik Sistemlerde Homeostasis ve Vücut Isısı Düzenlenmesi | Anlatma Yöntemi |
12 | Sindirim Sistemi; Beslenme, sindirim, emilim ve boşaltım; Esansiyel besin maddeleri, Sindirim sistemi organları; Solunum Sistemi; Gaz değişimi ve solunum | Anlatma Yöntemi |
13 | Dolaşım Sistemi, Dolaşım sistemi; Açık ve kapalı dolaşım, Kan akış hızı ve basınc, Kan içeriği ve işlevi, Kardiyovasküler hastalıklar, Osmotik Düzenleme ve Boşaltım Sistemi | Anlatma Yöntemi |
14 | Bağışıklık sistemi; Hayvan hormonları; Kinetik ve metabolik hormonlar, İmmünoloji: hayvanlarda savunma sistemleri; Kazanılmış bağışıklık, Lenfosit gelişimi, Yardımcı T hücreleri, İmmünoloji: hayvanlarda savunma sistemleri, Sitotoksik T hücreleri, B hücreleri, Aktif ve pasif savunma sistemi Üreme Sistemi; Hayvanlarda çoğalma, Aseksüel ve seksüel çoğalma, Üreme organları | Anlatma Yöntemi |
15 | Hayvanlarda Gelişim; Hayvan gelişimi; Fertilizasyon, Gastrulasyon, Organogenez, Gelişimsel adaptasyon ve memeli gelişimi; Canlılar ve Çevre; Ekoloji ve yaşamın dağılımı; Türlerarası etkileşim ve birlikte evrilme, Topluluk ekolojisi, Ekosistemler, bütünsel ekoloji ve yaşamın korunması | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Campbell NA, Reece JB. 2008. Biology. 8. basım. Upper Saddle River (NJ): Benjamin Cummings. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Campbell NA, Reece JB. 2008. Biology. 8. basım. Upper Saddle River (NJ): Benjamin Cummings. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 5 | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 12 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |