|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilere temel bitkisel dokuları ve mikroorganizmaları tanıyacak, DNA izolasyonunu gerçekleştirebilecek bilgi ve beceriyi kazandırmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | temel bitkisel dokuları tanıyabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | temel mikroorganizmaları tanıyıp özelliklerini sayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bitkilerden DNA izolasyonu yapabilir |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bitkisel hücrelerde plazmoliz ve deplazmoliz, sitoplazmik hareket, Temel bitkisel dokuların incelenmesi, mikroorganizmaların incelenmesi, DNA izolasyonu | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bitkisel hücrelerde plazmoliz ve deplazmoliz | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
2 | Temel besin maddelerinin biyokimyasal analizi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
3 | Stoplazmik hareketlerin gözlenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
4 | Bitkilerde tüyler | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
5 | Bitkilerde destek dokusu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
6 | Bitkilerde iletim dokusu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
7 | Bitkilerde salgı doku | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Protozoa kültürünün hazırlanması ve tek hücreli organizmaların incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
10 | Maya hücrelerinin incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
11 | Küf mantarlarının incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
12 | Alglerin incelenmesi | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
13 | Yapraktan DNA izolasyonu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
14 | Omurgasız hayvanlar | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
15 | Balık diseksiyonu | Anlatma yöntemi ve deney yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Temel laboratuvar malzemeleri, mikroskop |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | 4 | 2 | 10 |
3.Laboratuvar Sınavı | 12 | 1 | 10 |
4.Sunum | |||
5.Rapor | 15 | 2 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 7 | 7 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 2 | 4 | 8 |
Laboratuvar Sınavı | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |