|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZELİHA LEBLEBİCİ (zleblebici@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, güncel ekoloji ve çevre bilimleri bilimsel literatürüne hâkim, çevre sorunlarına duyarlı ve bu sorunları ekolojik bir bakış açısı ile irdeleyebilen, biyolojik olgulara çok boyutlu bir şekilde bakabilme yeteneğine sahip, bireyler yetiştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Biyolojide hiyerarşi düzenini ve ekolojik modelleme yöntemlerini yorumlayabilirler. |
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ekosistem yönetimini ve ekosistemlerin yapısını, çeşitliliği ve sınıflandırılmasını ifade edebilirler. |
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Ekolojik sorunları tanır ve onlara çözüm yolları geliştirebilirler. |
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ekoloji ve çevre bilimlerinin tanımı, ekolojide temel bazı kural ve kavramlar, abiotik faktörler ve organizmalara etkileri, biyotik faktörler, populasyon ve yapısal özellikleri, ekosistem çeşitleri ve özellikleri, kirlilik çeşitleri, sebepleri ve çözümleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ekolojinin genel tanımı ve tarihi | Anlatma Yöntemi |
2 | Ekolojideki temel kavramlar, habitat, niş, biyom, biyosfer | Anlatma Yöntemi |
3 | Ekolojinin alt bölümleri, Populasyon Ekolojisi, Topluluk Ekolojisi, Ekosistem Ekolojisi | Anlatma Yöntemi |
4 | Abiyatik ekolojik etmenler, etkileri; Toprak, Su, Hava, Sıcaklık ve Güneş ışığı | Anlatma Yöntemi |
5 | Biyotik etmenler; Üreticiler, Tüketiciler, Ayrıştırıcılar | Anlatma Yöntemi |
6 | Ekosistemlerin işlevsel özellikleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Tür toplulukları ekolojisi, insan ekolojisi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karasal ekosistemler | Anlatma Yöntemi |
10 | Akuatik ekosistemler ve çeşitleri; denizler, tatlı su, göl, nehir, sulak alanlar, | Anlatma Yöntemi |
11 | Ekolojik sorunlar ve çözüm yolları | Anlatma Yöntemi |
12 | Kirlilik çeşitleri, kaynakları, sebepleri, etkileri ve çözümleri; a.Hava kirliliği, b.su kirliliği | Anlatma Yöntemi |
13 | c.Toprak kirlenmesi, d. Ambalaj atıkları, sera gazı etkisi ve küresel ısınma, fitoremediasyon | Anlatma Yöntemi |
14 | Kirliliğe karşı genel önlemler ve Doğayı koruma | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel tekrar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Odum EP ve Barrett GW, 2008. Ekoloji'nin Temel İlkeleri. Ankara Palme Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Odum EP ve Barrett GW, 2008. Ekoloji'nin Temel İlkeleri. Ankara Palme Yayıncılık |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |