|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, tek hücreli ve çok hücreli organizmalarda, omurgasızlarda, amfibilerde, omurgalılarda ve memelilerde gelişimi anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Memelilerde kas, kemik ve sinir dokunun gelişim biyolojisi açıklayabilir |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Omugalılarda, omurgasızlarda ve amfibilerde gelişim biyolojisini bilebilir |
PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsanlarda embriyonik hücre bölünmesinin aşamalarını bilebilir |
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücre bölünmesi, oogenez, spermatogenez Protozoonlarda gelişim, Döllenme, Segmentasyon ve Metazoonlarda gelişim, Gelişimin genetik temeli, omurgasızlarda, amfibilerde, omurgalılarda ve memelirde gelişim. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Gelişim biyolojisine giriş | Anlatma yöntemi |
2 | Hayvan gelişiminin evrensel düzenekleri | Anlatma yöntemi |
3 | Farklılaşma ve organogenez | Anlatma yöntemi |
4 | Farklılaşma ve organogenez | Anlatma yöntemi |
5 | Caenorhabditis elegans: her hücrenin kendi bakış açısından gelişim | Anlatma yöntemi |
6 | Caenorhabditis elegans: her hücrenin kendi bakış açısından gelişim | Anlatma yöntemi |
7 | Drosophila ve örüntü oluşumunun moleküler genetiği: vücut planının oluşumu | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Erken örüntüleme için gerekli gen grupları | Anlatma yöntemi |
10 | Homeotik seçici genler ve anteroposterior eksenin örüntülenmesi | Anlatma yöntemi |
11 | Omurgalılarda Uzuv Örüntülenmesi | Anlatma yöntemi |
12 | Amfibilerde Gelişim | Anlatma yöntemi |
13 | Hedgehog sinyal yolağı | Anlatma yöntemi |
14 | Notch sinyal yolağı | Anlatma yöntemi |
15 | Gelişimde rol oynayan diğer sinyal yolakları | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | GELİŞİM BİYOLOJİSİ, SCOTT F. GILBERT | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
ders kitabı, ders sunumları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |