|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZLEM FINDIK (ofindik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, sınıflandırmanın tarihi ve bitki sistematiğindeki önemli unsurlar hakkında bilgi vermektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sİstematik biyolojiyle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bitki taksonomisini bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Taksonomik kanıtların kaynaklarını açıklayabilir. |
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sistematik biyolojiye giriş, Sınıflandırmanın tarihsel gelişimi, Popülasyon kavramı, Bitki adlandırılması, Taksonomik kanıtların kaynakları, Doğal seleksiyon, Poliploidi ve apomiksis. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sistematik biyolojiye giriş | Anlatma yöntemi |
2 | Sınıflandırmanın tarihi | Anlatma yöntemi |
3 | Sınıflandırmanın tarihi | Anlatma yöntemi |
4 | Popülasyon kavramı | Anlatma yöntemi |
5 | Bitki taksonomisinin prensipleri | Anlatma yöntemi |
6 | Hayvan taksonomisinin prensipleri | Anlatma yöntemi |
7 | Taksonomik kategoriler | Anlatma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tür ve türleşme | Anlatma yöntemi |
10 | Taksonomide önemli karakterler | Anlatma yöntemi |
11 | Doğal seleksiyon | Anlatma yöntemi |
12 | Taksonomide kullanılan anahtar çeşitleri | Anlatma yöntemi |
13 | Türlerin izolasyonu ve kökeni | Anlatma yöntemi |
14 | Anadolu biyocoğrafyası | Anlatma yöntemi |
15 | Anadolu biyocoğrafyası | Anlatma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | demirsoy,A.,2008. Genel Zoocoğrafya ve Türkiye Zoocoğrafyası, Meteksan Yayınevi, 1007sf. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Lecture note |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |