|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Hormon çeşitlerinin, farklı organizmalardaki hormon sistemlerinin, tiroid, paratiroid ve hipofiz bezi hormonlarının, pankreas ve gastrointestinal hormonların anlatılmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hormonların etki mekanizlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hormonların sınıflandırılmasını, sentezlenmesini ve taşınmasını bilebilir. |
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Omurgazılardaki hormon sistemlerini bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Omurgalılardaki hormon sistemlerini anlatabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
|
DÖÇ-5 | Bitkilerdeki hormon sistemlerini bilebilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Gastrointestinal, pankreas ve adrenal hormonlar hakkında bilgi sahibi olabilir. |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Organizmadaki Kimyasal Haberciler, Hormonların Sınıflandırılması, Hormonların Sentezi ve Taşınması, Hormonların Etki Mekanizmaları, Omurgasızlarda Endokrin Sistem, Omurgalılarda Endokrin Sistem, Bitkilerde hormonlar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Endokrinolojiye genel bakış | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
2 | Organizmadaki Kimyasal Haberciler | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
3 | Hormonların etki mekanizmaları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
4 | Hormonların sınıflandırılması, Hormonların sentezi ve Hormonların taşınması | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
5 | Bitkilerde hormon sistemleri | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
6 | Omurgasızlarda hormon sistemleri | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
7 | Omurgalılarda hormon sistemleri | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hipotalamus ve hormonları | Anlatma yöntemi, Soru Cevap tekniği |
10 | Hipofiz bezi ve hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
11 | Tiroid ve paratiroid bezi hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
12 | Pankreas hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
13 | Gastrointestinal hormonlar | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
14 | Adrenal bez hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
15 | Testis ve ovaryum hormonları | Anlatma ve Soru Cevap yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hall JE. 2017. Guyton ve Hall Tıbbi Fizyoloji. Güneş Tıp Kitabevleri | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Notu, ders kitabı, bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |