|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZÜBEYDE KUMBIÇAK (zkumbicak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, hücre sinyal iletim mekanizmalarını, bu mekanizma içerisinde yer alan çeşitli sinyal moleküllerini ve bu moleküllerin sinyal iletim yollarını öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Hücre sinyal iletim mekanizmalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Hücre yüzey reseptörlerine bağlanan sinyal molekülerini açıklayabilir. |
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | cAMP ve cGMP yolaklarını bilebilir. |
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Hücre sinyal iletim mekanizmaları ve sinyal moleküllerinin etki mekanizmaları, Hücre yüzey reseptörlerine bağlanan hücre sinyal molekülleri, G protein bağlı reseptörler ve effektörleri, MAPK, JNK ve p38 sinyal iletim yolları, NF-kB transkripsiyon faktörleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Hücre sinyal iletim mekanizmalarına giriş | Anlatım yöntemi |
2 | Sinyal iletim molekülleri ve reseptörleri | Anlatım yöntemi |
3 | Hücre-hücre sinyal iletimi tipleri | Anlatım yöntemi |
4 | Steroid hormonlar ve nükleer reseptör süper ailesi | Anlatım yöntemi |
5 | Sinirsel ileticiler (nörotransmitterler) Peptid hormonlar ve büyüme faktörleri | Anlatım yöntemi |
6 | Ökosanoidler Bitki hormonları | Anlatım yöntemi |
7 | Hücre yüzey reseptörlerinin fonksiyonları G Proteini- Eşlikli Reseptörler | Anlatım yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reseptör protein-tirozin kinazlar | Anlatım yöntemi |
10 | Sitokin reseptörleri ve reseptör olmayan protein-tirozin kinazlar | Anlatım yöntemi |
11 | Hücre-içi sinyal ileti yolakları Ras, Raf ve MAP Kinaz Yolağı | Anlatım yöntemi |
12 | Jak stat sinyal iletim yolu | Anlatım yöntemi |
13 | Notch sinyal yolağı | Anlatım yöntemi |
14 | Hedgehog sinyal yolağı | Anlatım yöntemi |
15 | Diğer sinyal iletim yolakları | Anlatım yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Cantley, L.C., Hunter, T., Sever, R., Thorner, J. 2014. “Signal Transduction, Principles, Pathways and Processes” | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Lecture note |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |