Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / MBG 404 - MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK

Kodu: MBG 404 Adı: BİYOİNFORMATİK II Teorik+Uygulama: 2+2 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, biyolojik bilginin elde edilmesinin ve bu bilginin çeşitli programlar aracılığıyla işlenmesinin öğretilmesidir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Biyoinformatik veri tabanlarını bilebilir. PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak
PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Biyoinformatik veri tabanlarını araştırabilir. PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
PÇ-11 Biyolojik kavramları bireysel, sosyal, ekonomik, teknolojik ve etik konulara uygulamak
PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek
PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Primer dizaynını anlatabilir. PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma
PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.
PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Eşleştirme analizlerini bilebilir. PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek
PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-5 Mikrodizileme ve mikrodizi veri tabanlarını anlatabilir. PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek
PÇ-2 Organizmalarda madde ve enerji bilgisini geliştirmek
PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak
PÇ-4 Yaşam formları ve çevreleri ile ekosistem arasındaki ilişkileri tanımlamak
PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak
PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak
Yazılı Sınav
DÖÇ-6 Allel skorlama ve dendogram oluşturmayı bilebilir. PÇ-12 Profesyonel ve etik davranış sorumluluğu sergilemek
PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek
PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak
PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma
PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.
PÇ-17 Ölçme, analiz etme, deneysel verileri yorumlayabilme ve bilimsel verilerden geçerli bilimsel sonuçlara ulaşabilme yeteneğine sahip olur.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Veri tabanlarının aranması, eşleştirme analizleri, primer dizaynı, mikrodizileme, soyağacı oluşturma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bioinformatik veri tabanları Anlatma yöntemi
2 Veri tabanı arama Anlatma yöntemi
3 Primer dizaynı Anlatma yöntemi
4 Primer dizaynı Anlatma yöntemi
5 miRNA veri tabanları Anlatma yöntemi
6 Eşleştirme analizleri Anlatma yöntemi
7 Eşleştirme analizleri Anlatma yöntemi
8 Ara Sınav
9 Mikrodizi teknolojileri ve veri tabanları Anlatma yöntemi
10 Mikrodizi teknolojileri ve veri tabanları Anlatma yöntemi
11 Bitkilerde MITE veri bankaları Anlatma yöntemi
12 PCR sonucunda elde edilen allelerin skorlanması Anlatma yöntemi
13 Allel skorlarının ihtiyaç duyulan programlar için uygun formata getirilmesi Anlatma yöntemi
14 Dendogram oluşturma Anlatma yöntemi
15 Dendogram oluşturma Anlatma yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Lesk AM. 2008. Introduction to Bioinformatics. OUP Oxford
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 120