|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, farklı model organizmalarda gelişimsel işlevlerin temelini oluşturan genetik ve moleküler mekanizmaları irdelemektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Embryoloji ve gelişim biyolojisinin temel prensiplerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-7 Disiplinlerarası etkileşim bulunan araştırma takımlarında etkin şekilde çalışmak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Gelişimsel işlevlerin temelini oluşturan genetik ve moleküler mekanizmaları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Farklı model organizmalardaki embriyonik süreçleri ve gelişimsel işlevleri karşılaştırabilir. |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Embriyolojisi ile ilgili temel bilgiler, erkek ve dişi üreme sistemi, gametogenez, döllenme, segmentasyon, gastrulasyon, farklı model organizmaların embryonik gelişimleri, embriyo gelişimi ile ilgili yapısal ve işlevsel anormallikler | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Embriyolojiye giriş; Embriyolojinin tanımı, terminolojisi ve alanı. | Anlatma Yöntemi |
2 | Üreme hücrelerinin oluşumu, gametogenez | Anlatma Yöntemi |
3 | Yumurta organizasyonu | Anlatma Yöntemi |
4 | Döllenme ve bölünme evreleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Segmentasyon, Gastrulasyon | Anlatma Yöntemi |
6 | Gelişme formları | Anlatma Yöntemi |
7 | Embriyonal organizasyon, Embriyodaki organizatör bölgeler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | D.melanogaster'ın embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi |
10 | Balıkların embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi |
11 | Amfibilerin embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi |
12 | Kuşların embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi |
13 | Memelilerin embriyonik gelişimi | Anlatma Yöntemi |
14 | Plasenta tanımı, önemi ve görevleri, Embriyonal dolaşım | Anlatma Yöntemi |
15 | İnsan doğum kusurları, Prenatal tanı yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gilbert SF, 2006. Developmental Biology (eight edition), Sinauer Associates | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Gilbert SF, 2006. Developmental Biology (eight edition), Sinauer Associates |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 6 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |