|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı genetik materyal olarak nukleik asitlerin yapı ve özelliklerinin, biçiminin, organizasyonunun, proteinlerin yapısının, replikasyon ve mutasyonun moleküler mekanizmasının kavranmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Nukleik asitlerin yapı ve özelliklerini, biçimini, organizasyonunu, genom ve genomik kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-1 Temel Biyoloji bilgisi edinmek PÇ-3 Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlamak PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-6 Bilimsel düşüncenin doğası ve geçmişini anlamak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Proteinlerin yapısını, DNA replikasyonunu ve mutasyonları açıklayabilir. |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Genin tanımını yapar, ökaryotik ve prokaryotik genler arasındaki farklılıkları açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Genetik materyal olarak nukleik asitler, nükleik asitlerin yapı ve özellikleri, genom, protein yapısı, replikasyon ve mutasyonun moleküler mekanizması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Moleküler biyoloji biliminin tarihi, kalıtım materyalının keşfi, santral dogma | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Nükleik asitler I, DNA yapısı ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Nükleik asitler II, RNA yapısı ve özellikleri | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Genin tanımı, genin yapısı, ökaryotik ve prokaryotik genler | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Kromozomların yapısı, kopyalanması ve yapıtaşı olan nükleosom ve kromatin yapıları | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Genomun moleküler anatomisi, genom özellikleri ve gen aileleri | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Genomik bilimi, genom haritalaması, genom projeleri | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Proteinlerin temel yapı ve işlevleri | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Proteinlerin ikincil, üçüncül ve dördüncül yapıları | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Nükleik asit metabolizmasında görev alan enzimler, proteinler, yapıları | Anlatma Yöntemi |
| 12 | DNA replikasyonu I, ( DNA polimerazın mekanizması, replikasyon çatalının oluşumu ) | Anlatma Yöntemi |
| 13 | DNA replikasyonu II ( Replikasyonun başlamasından ve bitişine kadar olan ana basamaklar ) | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Mutasyon I | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Mutasyon II | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Watson J. ve diğerleri, 2008. Molecular Biology of the Gene, (7. baskı). San Francisco Pearson yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı: Watson J. ve diğerleri, 2008. Molecular Biology of the Gene, (7. baskı). San Francisco Pearson yayınları; ders notları; bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||