|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NAŞİT İĞCİ (nasitigci@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı canlıların sahip oldukları kalıtsal özelliklerin değişebilme, onarılma, anlatım ve düzenlenmesinin moleküler temellerinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Rekombinasyon,onarım, genlerin işlevlerini açıklayabilir |
PÇ-5 Organizma ve popülasyonlardaki genetik aktarımını açıklamak PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | gen anlatımı ve düzenlenmesine ilişkin moleküler mekanizmaları açıklayabilir. |
PÇ-8 Modern teknolojiyle sürekli öğrenme bilinci geliştirmek PÇ-9 Mevcut bilgiyi geliştirme yöntemleri bulmak PÇ-15 Bilimsel gelişmelere araştırma ve geliştirme yetileri ile katkılarda bulunma |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | moleküler biyoloji alanında kaydedilen son gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
PÇ-10 Literatürün takip edilmesi, teknik projelerin sunulması ve makale yazımı için akıcı bir İngilizce sergilemek PÇ-13 Moleküler biyoloji ve genetik alanındaki güncel konular hakkında bilgi edinmek PÇ-14 Moleküler biyoloji ve genetiğin başlıca çalışma alanları hakkında bilgi sahibi olmak PÇ-16 Bilimsel bilgiyi açık ve etkin bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Rekombinasyon, onarım, genetik kod, genetik bilgi akışı, genlerin işlevleri: gen anlatımı ve düzenlenmesine ilişkin moleküler mekanizmalar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | DNA rekombinasyonu I ( Homolog rekambinasyonun moleküler analizi ) | Anlatma Yöntemi |
2 | DNA rekombinasyonu II ( Rekambinasyonda rol alan proteinler ve görevleri, rekambinasyonun önemi ) | Anlatma Yöntemi |
3 | DNA tamir mekanizmaları I ( Replikasyon hataları ve tamiri ) | Anlatma Yöntemi |
4 | DNA tamir mekanizmaları II ( Hataya sebep olan unsurlar ve tamir mekanizmaları ) | Anlatma Yöntemi |
5 | Prokaryot ve ökaryotlarda DNAdan RNAya bilgi akışı | Anlatma Yöntemi |
6 | Transkripsiyonun mekanizmaları | Anlatma Yöntemi |
7 | Haberci RNAnın işlenmesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Genetik kod | Anlatma Yöntemi |
10 | Translasyon I ( RNAdan proteine bilgi akışının prokaryotlardaki mekanizması ) | Anlatma Yöntemi |
11 | Translasyon II ( RNAdan proteine bilgi akışının ökaryotlardaki mekanizması ) | Anlatma Yöntemi |
12 | Gen anlatımının düzenlenmesi I ( Prokaryotlarlardaki mekanizmalar ) | Anlatma Yöntemi |
13 | Gen anlatımının düzenlenmesi II ( Ökaryotlardaki mekanizmalar ) | Anlatma Yöntemi |
14 | Moleküler biyolojide kullanılan deneysel yöntemler | Anlatma Yöntemi |
15 | Moleküler biyolojide kaydedilen son gelişmeler | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Watson J. ve diğerleri, 2008. Molecular Biology of the Gene, (7. baskı). San Francisco Pearson yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı: Watson J. ve diğerleri, 2008. Molecular Biology of the Gene, (7. baskı). San Francisco Pearson yayınları; ders notları; bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |