Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 217 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 217 Adı: MEDYA OKURYAZARLIĞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Medya okuryazarlığını ve medya okuryazarlığının önemini öğrenir. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Dünya'da ve Türkiye'deki medya okuryazarlığı sürecini öğrenir. PÇ-6 Öğrenim düzeyi ve sosyal çevresi ile uyumlu genel kültür formasyonuna sahiptir
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
DÖÇ-3 İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türlerini öğrenir. PÇ-12 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Medya okuryazarlığı ve önemi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
2 Dünyada ve Türkiye'de medya okuryazarlığı süreci Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
3 İletişim süreci, öğeleri ve iletişim türleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
4 Kitle iletişim araçları, iletişim ve kitle iletişim ilişkisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
5 Medya işlevleri, ekonomik boyutu Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
6 Televizyon, Türkiye'de televizyon yayıncılığı Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
7 Televizyon program türleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
8 Ara Sınav
9 Aile, çocuk ve televizyon (TV izleme alışkanlıkları) Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
10 Televizyonun olumsuz etkileri, TV program analizleri, uyarıcı simgeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
11 Radyo, işlevleri, radyo program türleri ve analizleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
12 Periyodlar, işlevleri, gazete ve dergi, temel kavramlar Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
13 Gazetede Haber ve fotoğrafın önemi, gazete hazırlama uygulaması, dergi türleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
14 Medya, etik ve mevzuat Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
15 Medya, etik ve mevzuat Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır.
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 7 7
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 86