Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 317 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 317 Adı: TÜRK KÜLTÜR TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürün aslî ve birinci unsuru olarak dil kavramının temel özelliklerinin tespit ettirilmesi. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türkçe’nin Türk kültür tarihinde ifade ettiği anlamın, tarihselden moderne farklı coğrafyalarda yansımalarını tespit ettirmek. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ-10 Bilgiye ulaşma yollarını bilir
DÖÇ-3 Türk kültürü tarihi yazıcılığının Türk dili tarihindeki yerini tespit ettirmek. PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Kültür kavramı üzerine genel değerlendirmeler, kültür tanımları. Düz Anlatım, Soru-Cevap
2 Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih. Düz Anlatım, Soru-Cevap
3 Türk kültürünün ortaya çıkışı; tarih ve coğrafya. Düz Anlatım, Soru-Cevap
4 Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları. Düz Anlatım, Soru-Cevap
5 “Medeniyet” kavramı ve Türk toplumuna girişi. Düz Anlatım, Soru-Cevap
6 Tarih ve ideoloji / Türk tarihine bakışlar. Düz Anlatım, Soru-Cevap
7 Türk Kültürü tarihi yazıcılığı. Düz Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav
9 Türk tarihçiliğinde özgün bakışlar. Düz Anlatım, Soru-Cevap
10 Özgün bakış açısının kaynakları. Düz Anlatım, Soru-Cevap
11 Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri. Düz Anlatım, Soru-Cevap
12 Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri. Düz Anlatım, Soru-Cevap
13 Araştırma teknikleri ve basamakları, anket hazırlama. Düz Anlatım, Soru-Cevap
14 Genel değerlendirme. Düz Anlatım, Soru-Cevap
15 Final sınavına hazırlık Düz Anlatım, Soru-Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 93