|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ALİ MEYDAN (meydan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci, yöresel ve dünyada yaşayan canlıları ve yaşam şartlarını tanımlar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenci, canlıların dünya üzerindeki yayılışları ve bu yayılışlara etki eden faktörleri karşılaştırır. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
|
DÖÇ-3 | Öğrenci, biyocoğrafik bölgeler ve bu bölgelerin özelliklerini kavrar. |
PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Biyocoğrafyanın tanımı, tarihçesi ve önemi. | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Populasyon, kommunite ve ekosistem | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Canlıların yeryüzündeki dağılımını etkileyen faktörler | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Biyocoğrafik bölgeler ve canlıları | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kıtaların oluşumuna ilişkin çesitli görüşler | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Wegener’in kıtaların kayma teorisi | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Dünyadaki yasam kusakları – biyomlar | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Karasal ekosistemler, Sucul ekosistemler | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Buzullaşma dönemlerinin canlılar üzerindeki etkileri | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Relikt türler | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kara köprülerinin biyocoğrafya açısından önemi | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türkiye biyocoğrafyası | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Endemizm,Türkiye’deki endemik bitki ve hayvan türleri | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel Değerlendirme | Düz Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 93 |