Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / SOS 324 - SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: SOS 324 Adı: TARİHİ KANITLARIN SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE KULLANIMI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BARIŞ ÇİFTÇİ (barisciftci@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarih Kaynak ve Kanıt kavramlarını açıklar PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Birinci Elden Kaynakları öğrenir PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
DÖÇ-3 Tarih Yazımında Kaynak Bilginin Oluşturulma Sürecini anlar PÇ-3 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-7 Alanı ile ilgili bilgi kaynaklarını yeterince kullanır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tarihî Bilginin İçeriği tanıma Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
2 Birinci Elden Kaynakları sıralama Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
3 Yazılı Kaynaklara Dayalı Tarih Yazımının Gelişim Sürecini bilme Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
4 Tarih Yazımında Kaynak Bilginin Oluşturulma Sürecini tanıma Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
5 Kanıt Kullanımının Tarih Öğretiminin Eğitimsel Amaçlarına Uygunluğunu sorgulama Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
6 Tarih Öğretiminde Kanıtın Gündeme Gelişi sorgulama Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
7 Kanıtla İlgili Tarihsel Düşünmenin Sınıflandırılması Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
8 Ara Sınav
9 Okul Programlarında Birinci Elden Kaynak ve Kanıt Kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
10 Okul Programlarında Birinci Elden Kaynak ve Kanıt Kullanımı Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
11 Ders Kitaplarında Birinci Elden Kaynak Ve Kanıt Kullanımına örnekler Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
12 Birinci Elden Kaynakların Kullanımının Planlanması Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
13 Birinci Elden Kaynak ve Kanıt Kullanımına Yönelik Stratejiler Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
14 Birinci Elden Kaynak ve Kanıtın Kullanımıyla İlgili Etkinlikler Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
15 Birinci Elden Kaynak ve Kanıtın Kullanımıyla İlgili Etkinlikler Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 7 14
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 93