|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VOLKAN KARAGÖZLÜ (volkankaragozlu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VOLKAN KARAGÖZLÜ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Eski Türk edebiyatında düzyazı türü hakkında bilgi sahibi olup düzyazı türünün tarihsel gelişimini metinlerden takip edebilme ve metinleri yorumlayabilmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarihî eserleri okuyup yorumlayabilme |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-11 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesinde liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve takım çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-13 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Klasik Türk edebiyatında nesir ve özellikleri, türleri ve dini, destani, tarihi, menkabevi ve İslam tarihi ile ilgili mensur metinlerle XVIII.-XIX. asır tezkirelerinin tanıtılması ve örnek metinlerin okunması | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dinî eserler ve özellikleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Dinî eserler ve özellikleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
3 | Destani eserler ve özellikleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
4 | Destani eserler ve özellikleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
5 | Menakıb-name örneği okuyup günümüz Türkçesine aktarma | Anlatma Yöntemi |
6 | Tarihî eserlerin özellikleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
7 | Tarihî eserlerin özellikleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | XVIII. ve XIX. asır tezkireleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
10 | XVIII. ve XIX. asır tezkireleri hakkında bilgi verilmesi | Anlatma Yöntemi |
11 | XVIII. ve XIX. asır tezkirelerinden seçilmiş metinlerin okunması ve günümüz Türkçesine aktarılması | Anlatma Yöntemi |
12 | XVIII. ve XIX. asır tezkirelerinden seçilmiş metinlerin okunması ve günümüz Türkçesine aktarılması | Anlatma Yöntemi |
13 | Metin örnekleri okuyup günümüz Türkçesine aktarma | Anlatma Yöntemi |
14 | Metin örnekleri okuyup günümüz Türkçesine aktarma | Anlatma Yöntemi |
15 | Metin örnekleri okuyup günümüz Türkçesine aktarma | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İsen, Mustafa; Filiz Kılıç vd., Eski Türk Edebiyatı El Kitabı, Ankara, 2009 | |
2 | İz, Fahir (1996), Eski Türk Edebiyatında Nesir, Ankara: Akçağ. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
bilgisayar, kitaplar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 5 | 25 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 5 | 5 | 25 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 5 | 20 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 210 |