Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN- EDEBİYAT FAKÜLTESİ / MAT447 - MATEMATİK

Kodu: MAT447 Adı: MATEMATİK TARİHİ I Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü MATEMATİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ (sbgkarakoc@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders, tarih öncesi dönemlerden başlayarak matematiğin ortaya çıkmasını ve zaman içinde gelişiminin anlatılması amacını taşımaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tarih öncesi dönemlerden başlayarak matematiğin nasıl ortaya çıktığını öğrenir. PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Zaman içinde nasıl geliştiğini anlar. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tarih öncesinde matematik, Milattan ince ve sonra Mezoptamya’da matematik, Mısır’da matematik,
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Mısır Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
2 Mezopotomya Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
3 İyonya ve Pisagorcular Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
4 Kahramanlık Çağı Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
5 Plato ve Aristo Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
6 İskenderiyeli Öklid Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
7 Sirakuzalı Arşimed Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Pergalı Apollonius Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
10 Yunan Trigonometrisi ve Ölçümü Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
11 Yunan Matematiğinin Diriliş ve Çöküşü Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
12 Çin ve Hindistan Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
13 Arap Hegemonyası Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
14 Ortaçağda Avrupa Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
15 Ortaçağda Avrupa Dönemi Matematiği Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 1. Carl B. Boyer, ' A History of Mathematics', John Wiley and Sons, Inc, New York, 1968.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 14 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 8 2 16
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 178