|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ (sbgkarakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders, tarih öncesi dönemlerden başlayarak matematiğin ortaya çıkmasını ve zaman içinde gelişiminin anlatılması amacını taşımaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tarih öncesi dönemlerden başlayarak matematiğin nasıl ortaya çıktığını öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Zaman içinde nasıl geliştiğini anlar. |
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tarih öncesinde matematik, Milattan ince ve sonra Mezoptamya’da matematik, Mısır’da matematik, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Mısır Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
2 | Mezopotomya Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
3 | İyonya ve Pisagorcular Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
4 | Kahramanlık Çağı Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
5 | Plato ve Aristo Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
6 | İskenderiyeli Öklid Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
7 | Sirakuzalı Arşimed Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pergalı Apollonius Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
10 | Yunan Trigonometrisi ve Ölçümü Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
11 | Yunan Matematiğinin Diriliş ve Çöküşü Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
12 | Çin ve Hindistan Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
13 | Arap Hegemonyası Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
14 | Ortaçağda Avrupa Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
15 | Ortaçağda Avrupa Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. Carl B. Boyer, ' A History of Mathematics', John Wiley and Sons, Inc, New York, 1968. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 2 | 16 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |