|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | MATEMATİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ (sbgkarakoc@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SEYDİ BATTAL GAZİ KARAKOÇ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, tarih öncesi dönemlerden başlayarak matematiğin ortaya çıkmasını ve zaman içinde gelişiminin anlatılması amacını taşımaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Tarih öncesi dönemlerden başlayarak matematiğin nasıl ortaya çıktığını öğrenir. |
PÇ-6 Kendini bir birey olarak tanır; yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır, kişisel ve kurumsal iletişim ve etkileşim kurar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Zaman içinde nasıl geliştiğini anlar. |
PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Tarih öncesinde matematik, Milattan ince ve sonra Mezoptamya’da matematik, Mısır’da matematik, | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Mısır Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Mezopotomya Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 3 | İyonya ve Pisagorcular Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Kahramanlık Çağı Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Plato ve Aristo Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 6 | İskenderiyeli Öklid Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Sirakuzalı Arşimed Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Pergalı Apollonius Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Yunan Trigonometrisi ve Ölçümü Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Yunan Matematiğinin Diriliş ve Çöküşü Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Çin ve Hindistan Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Arap Hegemonyası Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Ortaçağda Avrupa Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Ortaçağda Avrupa Dönemi Matematiği | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1. Carl B. Boyer, ' A History of Mathematics', John Wiley and Sons, Inc, New York, 1968. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 14 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 2 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 2 | 16 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 178 | ||