|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HATİCE DOĞAN (haticedogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HATİCE DOĞAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin, din ve edebiyat kavramlarının tanımı, din ve edebiyat arasındaki ilişki, Türk İslam Edebiyatının doğuşu ve tarihi gelişimi, Türk İslam Edebiyatının kaynakları ve ilk yazılı kaynaklar (Divan ü Lügati’-t Türk, Kutadgu Bilig, Atabetü’l-Hakayık), Türk Edebiyatının Anadolu’daki Teşekkülü ve Gelişmesi (Hacı Bektaş-ı Veli, Mevlana, Yunus Emre ve Dönemin Diğer Şairleri. Türk İslam Edebiyatında Muhteva ve ahenk, edebi sanatlar, Türk İslam Edebiyatında kullanılan belli başlı nazım şekilleri ve konu türleri ( Tevhid, Münacaat, Esma-i Hüsna, Naat, Mevlid, Siyer,Hilyeler, Kırk Hadis ve diğer Dini Konular ( İlahi gibi manzum ve mensur türler) metin şerhine dair örnekler. Öğrencilerin belli konularda alacakları ödevleri sınıf ortamında anlatıp izah etme kabiliyetlerinin gelişimini ortaya çıkarma hedefi dikkate alınır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Türk islam Edebiyatında Din Edebiyat İlişkisi, Tasavvuf, Türk İslam Edebiyatının Konu ve Kapsamı, İslam öncesi Türk Edebiyatı, İslami Türk Edebiyatının Öncüsü Ahmet Yesevi ve eseri olan Divan-ı Hikmet’in kapsamı, Genel Türk Edebiyatı içinde Türk İslam Edebiyatı, Divan Edebiyatı, Tanzimat ve Modern Edebiyatın içerikleri hakkında görüşler ele alınır. Yeni Dönem Cumhuriyet Edebiyatı örnekleri ile bütünüyle konun gelişimi ele alınır. İslam Edebiyatı, İran Edebiyatı ve İslami Dönem edebiyatın kaynakları da bu bölümün içerisinde değerlendirilir. Kur’an-ı Kerim, Hz. Muhammed, Akaid, İlmihal Bilgileri ve Tasavvuf konuları de muhteva olarak ele alınır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ara Sınav | |
2 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
M. Fuat Köprülü, Türk Edebiyatında İlk Mutasavvıflar. Akçağ Yayınları Ankara 2009. Bilal Kemikli, Türk- İslam Edebiyatına Giriş, Emin Yayınları Bursa 2010. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 0 |