Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / TET212 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TET212 Adı: TÜRK EĞİTİM TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Türk eğitim tarihi, Türk eğitim devrimi, Türk eğitim sisteminin genel unsurları ve Türkiye\'de öğretmen yetiştirmenin geçmişten günümüze geçirdiği evreler hakkında teorik bilgileri kavratmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini tanımlar PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-2 Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-3 Türkiyede öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilir PÇ-
DÖÇ-4 Eğitim alanındaki gelişmeleri tanımlar PÇ-
DÖÇ-5 Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme sistemini tanımlar PÇ-
DÖÇ-6 Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeleri tanımlar PÇ-
DÖÇ-7 Türk eğitim sistemini analiz edebilir PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İslamiyet öncesi Türk eğitim tarihi Tartışma Yöntemi
2 Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde eğitim tarihi Anlatma Yöntemi
3 Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde eğitim Anlatma Yöntemi
4 Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776) Anlatma Yöntemi
5 Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) Anlatma Yöntemi
6 Tanzimat Dönemi eğitim tarihi Anlatma Yöntemi
7 I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 I.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
10 II.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
11 Milli Mücadele Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
12 Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
13 Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
14 Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
15 Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 14 14
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 7 14
Ara Sınav 1 4 4
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 3 6
Final Sınavı 2 3 6
0
0
Toplam İş Yükü 86