|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Türk eğitim tarihi, Türk eğitim devrimi, Türk eğitim sisteminin genel unsurları ve Türkiye\'de öğretmen yetiştirmenin geçmişten günümüze geçirdiği evreler hakkında teorik bilgileri kavratmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini tanımlar |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
DÖÇ-2 | Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
DÖÇ-3 | Türkiyede öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilir |
PÇ- |
|
DÖÇ-4 | Eğitim alanındaki gelişmeleri tanımlar |
PÇ- |
|
DÖÇ-5 | Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme sistemini tanımlar |
PÇ- |
|
DÖÇ-6 | Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeleri tanımlar |
PÇ- |
|
DÖÇ-7 | Türk eğitim sistemini analiz edebilir |
PÇ- |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İslamiyet öncesi Türk eğitim tarihi | Tartışma Yöntemi |
2 | Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde eğitim tarihi | Anlatma Yöntemi |
3 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
4 | Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776) | Anlatma Yöntemi |
5 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) | Anlatma Yöntemi |
6 | Tanzimat Dönemi eğitim tarihi | Anlatma Yöntemi |
7 | I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | I.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
10 | II.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
11 | Milli Mücadele Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
12 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
13 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
14 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
15 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
Final Sınavı | 2 | 3 | 6 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 86 |