|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarına Türk eğitim tarihi, Türk eğitim devrimi, Türk eğitim sisteminin genel unsurları ve Türkiye\'de öğretmen yetiştirmenin geçmişten günümüze geçirdiği evreler hakkında teorik bilgileri kavratmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel gelişimini tanımlar |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
| DÖÇ-2 | Türk eğitim sistemindeki reform ve devrimlerin nedenlerini ve sonuçlarını değerlendirebilecekler |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
| DÖÇ-3 | Türkiyede öğretmen yetiştirme konularında yapılan düzenlemeler hakkında analizler yapabilir |
PÇ- |
|
| DÖÇ-4 | Eğitim alanındaki gelişmeleri tanımlar |
PÇ- |
|
| DÖÇ-5 | Üniversiteler ve öğretmen yetiştirme sistemini tanımlar |
PÇ- |
|
| DÖÇ-6 | Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeleri tanımlar |
PÇ- |
|
| DÖÇ-7 | Türk eğitim sistemini analiz edebilir |
PÇ- |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İslamiyet öncesi Türk eğitim tarihi | Tartışma Yöntemi |
| 2 | Türklerin İslamiyet'i kabul ettikleri ilk dönemde eğitim tarihi | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Selçuklular ve Anadolu Beylikleri'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Osmanlılar da kuruluştan ilk yenileşme hareketlerine kadar eğitim(1299-1776) | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Eğitimde ilk yenileşme hareketleri dönemi(1776-1839) | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Tanzimat Dönemi eğitim tarihi | Anlatma Yöntemi |
| 7 | I.Meşrutiyet ve II. Abdülhamit Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | I.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 10 | II.Meşrutiyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Milli Mücadele Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Cumhuriyet Dönemi'nde eğitim | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 3 | 6 |
| Final Sınavı | 2 | 3 | 6 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 86 | ||