Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / ÖT216 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖT216 Adı: ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI Teorik+Uygulama: 2+1 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğretim teknolojisi ile ilgili verilen kavramları tanımlayabilme. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-2 Öğretim teknolojisi ile iletişim süreci arasındaki ilişkiyi açıklayabilme. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-3 Verilen bir konu ile ilgili ölçülebilir ve gözlenebilir amaçlar yazabilme. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-4 Verilen bir öğrenme durumu için uygun öğretim yöntemini seçebilme. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
DÖÇ-5 Öğretim araç-gereçlerini sınıflandırabilme PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-6 Hedeflenen bir öğretim durumu için uygun öğretim araç-gereçlerini seçebilme PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-7 Çeşitli öğretim gereçlerini geliştirebilme. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-8 Çeşitli öğretim araç-gereçlerini etkili kullanabilme. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel Kavramlar Öğretim Teknolojisi ve İletişim Görsel işitsel sunum, uygulama
2 Öğretim Analizi Görsel işitsel sunum, uygulama
3 Öğretim Durumlarını Planlama Görsel işitsel sunum, uygulama
4 Öğretim Durumlarını Planlama Görsel işitsel sunum, uygulama
5 Araç-Gereçlerin Öğretimdeki Yeri, Önemi ve Seçimi Görsel işitsel sunum, uygulama
6 Görsel Materyaller Tasarımı Görsel işitsel sunum, uygulama
7 Görsel Materyaller Tasarımı Görsel işitsel sunum, uygulama
8 Ara Sınav
9 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Görsel işitsel sunum, uygulama
10 Öğretim Araçları ve Etkili Kullanımı Görsel işitsel sunum, uygulama
11 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı Görsel işitsel sunum, uygulama
12 Eğitimde Bilgisayar Kullanımı Görsel işitsel sunum, uygulama
13 Uzaktan Eğitim Görsel işitsel sunum, uygulama
14 Değerlendirme Görsel işitsel sunum, uygulama
15 Değerlendirme Görsel işitsel sunum, uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 2 4
Ara Sınav 3 10 30
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 93