Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / ÖD309 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖD309 Adı: ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi Anlatma, Tartışma Yöntemi
2 Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar Anlatma, Tartışma Yöntemi
3 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik) Anlatma, Tartışma Yöntemi
4 Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (geçerlik, kullanışlılık) Anlatma, Tartışma Yöntemi
5 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
6 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
7 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
8 Ara Sınav
9 Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu
10 Ölçme aracı geliştirme süreci Anlatma, Tartışma Yöntemi
11 Ölçme aracı geliştirme süreci Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap
12 Değerlendirme ve not verme Anlatma, Tartışma Yöntemi
13 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap
14 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Problem Çözme
15 Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara.
2 Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM.
3 Turgut M.F. ve Baykul Y.(2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık
4 Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 8 10
5.Rapor 16 10
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 5 20
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 4 20
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 3 18
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 7 4 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 150