|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlara, eğitimde kullanılan ölçme araçlarına ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemlere yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ölçme araçlarında bulunması gereken özellikleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Eğitimde kullanılan ölçme araçlarını ihtiyacı doğrultusunda kullanabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Ölçme sonuçları üzerinde temel istatistiksel işlemler yapabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ölçme ve değerlendirmeyle ilgili temel kavramlar, ölçme araçlarında bulunması gereken nitelikler, ölçme araçları ve ölçme sonuçları üzerinde yapılan istatistiksel işlemler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
2 | Ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
3 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (güvenirlik) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
4 | Ölçme araçlarında bulunması istenen nitelikler (geçerlik, kullanışlılık) | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
5 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
6 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
7 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
8 | Ara Sınav | |
9 | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri | Tartışma Yöntemi, Proje Sunumu |
10 | Ölçme aracı geliştirme süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
11 | Ölçme aracı geliştirme süreci | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-cevap |
12 | Değerlendirme ve not verme | Anlatma, Tartışma Yöntemi |
13 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | Anlatma, Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap |
14 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Ölçme sonuçları üzerinde yapılan temel istatistiksel işlemler | Tartışma Yöntemi, Soru-Cevap, Problem Çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atılgan, H, Kan, A. ve Doğan, N. (2009). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Anı yayıncılık: Ankara. | |
2 | Baykul, Y. (2000). Eğitimde ve psikolojide ölçme: klasik test teorisi ve uygulanması. Ankara: ÖSYM. | |
3 | Turgut M.F. ve Baykul Y.(2012). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
4 | Kutlu, Ö., Doğan, C. D., Karakaya, İ. (2010). Öğrenci Başarısının Belirlenmesi Performansa ve Portfolyoya Dayalı Durum Belirleme. Ankara: Pegem Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 8 | 10 | |
5.Rapor | 16 | 10 | |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 5 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 4 | 20 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 3 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 150 |