|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kendi sınıf yönetimi anlayışını oluşturma, uygun öğrenme ortamlarını hazırlamayı bilme, istenmeyen davranışlarla başa geçme stratejileri oluşturma, öğretmenlik mesleğine ilişkin olumlu tutum geliştirme. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sınıf yönetimi alanını, boyutlarını ve modellerini açıklar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
DÖÇ-2 | Sınıfın fiziki ve davranış düzenini oluşturmayı ve sürdürmeyi tanımlar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
DÖÇ-3 | Uygun sınıf içi iletişim ve etkileşim düzeni oluşturmayı ve sürdürebilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
DÖÇ-4 | Öğretim etkinliklerini uygun biçimde planlamayı ve uygulayabilir. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramlar | Anlatım, tartışma |
2 | Sınıf yönetiminin alanı ve boyutları | Anlatım, tartışma |
3 | Sınıf yönetimi modelleri | Anlatım, tartışma |
4 | Sınıf yönetimini yakın ve uzak çevresi | Anlatım, tartışma |
5 | Sınıfın fiziksel ortamının düzenlenmesi | Anlatım, tartışma, uygulama |
6 | Öğretim etkinliklerinin planlanması ve uygulanması | Anlatım, tartışma, uygulama |
7 | Sınıf kuralları ve işlemleri | Anlatım, tartışma, uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrencilerin derse hazırlanması ve güdülenmesi | Anlatım, tartışma, uygulama |
10 | Sınıf iletişimi | Anlatım, tartışma, uygulama |
11 | Zaman yönetimi | Anlatım, tartışma |
12 | Farklı özelliklerdeki sınıfların yönetilmesi | Anlatım, tartışma |
13 | Olumlu sınıf iklimini oluşturulması | Anlatım, tartışma |
14 | İstenmeyen davranışların önlenmesi | Anlatım, tartışma |
15 | İstenmeyen davranışların değiştirilmesi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, Sınıf yönetimi eğitimine yönelik güncel makaleler ve diğer yayınlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 13 | 13 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 12 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |