Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA312 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA312 Adı: AHLAK VE DEĞERLER EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Ahlak ve değerler eğitimin kavramlarını tanır PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-2 Ahlak ve değerlerin sosyal hayattaki öneminin farkına varır PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-3 Ahlak ve değerlerin eğitimin birbirini etkilemesinin önemini kavrar PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-4 Ahlak ve Değerler Eğitimi Uygulamalarından örnekler verebilir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-5 Ahlak ve Değerler Eğitimi Uygulama etkinliği hazırlayabilir. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-6 Güzel ahlak örneklerinden etkinlik hazırlayabilir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-7 Pyegamberimizden güzel ahlak örnekleri verebilir. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-8 ssaasasaaass PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ahlakın ve değerlerin tanımı. Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi
2 Temel ahlak çeşitleri. Değerler. Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi
3 Ahlak ve değerlerin sosyal hayatta önemi. Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi
4 Ahlak ve değerlerin eğitimin birbirini etkilemesi. Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi
5 Güzel ahlak ve iyilik değerleri ile ilgili görseller Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi
6 Güzel ahlak ve iyilik değerleri ile ilgili görseller Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi
7 Güzel ahlak ve iyilik değerleri ile ilgili görseller Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Ahlak ve Değerler Eğitimi Uygulamaları Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi.
10 Ahlak ve Değerler Eğitimi Uygulamaları Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi.
11 Ahlak ve Değerler Eğitimi Uygulamaları Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi. Uygulama
12 Ahlak ve Değerler Eğitimi Uygulamaları Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi. Uygulama
13 Güzel ahlak örnekleri- Uygulamalar Etkinlikler. Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi. Uygulama
14 Güzel ahlak örnekleri- Uygulamalar Etkinlikler. Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi. Uygulama
15 Güzel ahlak örnekleri- Uygulamalar Etkinlikler. Anlatma Yöntemi. Tartışma Yöntemi. Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 KAYMAKCAN,R.,UYANIK,M.,(2007)Teorik ve Pratik Yönleriyle Ahlak,İstanbul: Dem Yay. KILIÇ,R. (1992)Ahlakın Dini Temeli, Ankara:Diyanet Yay.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 5 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 12 12
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 2 6 12
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 10 10
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 10 10
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 76