Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / ÖZY314 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖZY314 Adı: ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
DKAB öğretimi, DKAB öğretiminin temel amaçları, DKAB öğretimindeki temel kavramlar, DKAB kullanılan yöntem ve teknikler hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. DKAB okuryazarlığı ile ilgili temel kavramsal bilgileri içeren bir altyapı oluşturmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Din Kültürü Ve ahlak Bilgisi öğretiminin geçmişten günümüze geçirdiği aşamaları açıklayabilir. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-2 Öğrenme kuramlarının DKAB öğretiminde kullanımına ilişkin esasları açıklayabilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
DÖÇ-3 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve tekniklerin özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Geçmişten günümüze DKAB öğretimi ve din öğretiminin özellikleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma
2 DKAB öğretimin amaçları ve yabancı ülke programlarıyla karşılaştırm Anlatım,- soru- cevap, tartışma
3 Öğrenme kuramlarının genel özellikleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma
4 Öğrenme kuramlarının din öğretiminde kullanımı Anlatım,- soru- cevap, tartışma
5 DKAB öğretiminde yer alan bilgi türleri ve öğretim çeşitleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma
6 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler Anlatım,- soru- cevap, tartışma
7 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler Anlatım,- soru- cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler Anlatım,- soru- cevap, tartışma
10 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler, uygulama örnekleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma, örnek uygulama, mikro öğretim
11 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler, uygulama örnekleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma, örnek uygulama, mikro öğretim
12 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler, uygulama örnekleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma, örnek uygulama, mikro öğretim
13 DKAB öğretiminde kullanılabilecek strateji, yöntem ve teknikler, uygulama örnekleri Anlatım,- soru- cevap, tartışma, örnek uygulama, mikro öğretim
14 DKAB öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar Anlatım,- soru- cevap, tartışma, örnek uygulama, mikro öğretim
15 DKAB öğretiminde kullanılabilecek ölçme ve değerlendirme (geleneksel- alternatif)yöntem ve yaklaşımlar Anlatım,- soru- cevap, tartışma, örnek uygulama, mikro öğretim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 5 1 20
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 1 14 14
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 5 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 12 12
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 14 14
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 87