Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Din eğitimi ile ilgili kavramları tanımlar |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
DÖÇ-2 |
Bazı dini gelişim teorileri ve dini öğrenme ilişkisini karşılatırır |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
DÖÇ-3 |
Türkiyede din eğitiminin nasıl bir tarihi süreç takip ettiğini değerlendirir |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
DÖÇ-4 |
Din öğreten personelin niteliklerini ve eğitim süreçlerini tartışır |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
DÖÇ-5 |
Bazı batı ülkelerindeki din eğitimi uygulamalarını ayırt eder |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
DÖÇ-6 |
Etkin yaygın din eğitimi konusunda önermelerde bulunur |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
DÖÇ-7 |
Din eğitimi bilimi alanındaki farklı yönelişleri değerlendirir |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Din eğitimiyle ilgili bazı kavramlar, din eğitiminin alanları, ilkeleri, metotları, diğer dallarla ilişkileri, İslam din eğitiminin tarihi gelişimi, bilim dalı olarak ortaya çıkışı, dini gelişim teorileri, din ve öğrenme, Türkiyede din eğitiminin tarihi gelişimi ve hukuki dayanakları, dini öğreten personelin yetiştirilmesi, bazı batı ülkelerinde din eğitimi uygulamaları |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Din eğitim ve öğretiminin uygulama alanları |
Anlatma Yöntemi |
2 |
Eğitim ve din eğitimi bilimi ile ilgili bazı kavramlar |
Anlatma Yöntemi |
3 |
Din eğitimi biliminin diğer bilimlerle ilişkisi ve din eğitimi yaklaşımları |
Anlatma Yöntemi |
4 |
Bazı dini gelişim teorileri ve öğrenme |
Anlatma Yöntemi |
5 |
Türkiyede din öğretiminin tarihsel gelişimi |
Anlatma Yöntemi |
6 |
Türkiyede din eğitiminin hukuki dayanakları |
Anlatma Yöntemi |
7 |
Din eğitimi ve öğretiminde ilke ve yöntemler |
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Mesleki din eğitimi ve İmam Hatip Liseleri |
Anlatma Yöntemi |
10 |
Diyanet İşleri Başkanlığı ve din eğitimi ve hizmetleri |
Anlatma Yöntemi |
11 |
Kuran Kursu öğreticiliği ve nitelikleri |
Anlatma Yöntemi |
12 |
Yüksek din öğretimi |
Anlatma Yöntemi |
13 |
Din dersi öğretmeni yetiştirme ve yeterlilikleri |
Anlatma Yöntemi |
14 |
Ailede din eğitim ve öğretiminin mahiyeti |
Anlatma Yöntemi |
15 |
Bazı Avrupa ülkelerinde din eğitimi |
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Cebeci, S. (2005) Din Eğitimi Bilimi ve Türkiyede Din Eğitimi, Ankara, Akçağ Yayınları. |
2 |
Bilgin, B. (1988), Eğitim Bilimi ve Din Eğitimi, Ankara |
3 |
Tosun, C. (2001) Din Eğitimi Bilimine Giriş, Ankara, Pegema Yayıncılık. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|