Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / ÖZE409 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖZE409 Adı: ÖZEL EĞİTİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEMA ÖNGÖREN (semaongoren@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına özel eğitimle ilgili temel kavramları kavratmak, özel eğitime muhtaç çocukların özellikleri hakkında bilgi verip bu öğrencilere yönelik eğitim öğretim faaliyetleri düzenleme ve uygulama becerileri kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Özel eğitim ve temellerini açıklar PÇ-
DÖÇ-2 Değişik engel türlerinde nedenler, özellikler, yaygınlık oranları sorunlarını tartışabilir PÇ-
DÖÇ-3 Özel gereksinimi olan çocukların temel ihtiyaçlarını ifade eder PÇ-
DÖÇ-4 Dünya’da ve Türkiye’de özel eğitim uygulamalarını açıklar PÇ-
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Özel Eğitimle İlgili Temel Kavramlar
2 Özel Eğitim Gerektiren Engele Neden Olan Etmenler Özel Eğitimle İlgili Yasa ve Yönetmelikler ve Temel Özellikleri
3 Zihin Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
4 Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
5 İşitme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
6 Görme Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri
7 Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar ve Özellikleri
8 Ara Sınav
9 Üstün Zekalı Ve Üstün Yetenekli Olan Çocuklar ve Özellikleri
10 Dil Ve Konuşma Bozukluğu Olan Çocuklar ve Özellikleri
11 Fiziksel Yetersizliği Ve Süreğen Hastalığı Olan Çocuklar ve Özellikleri
12 İleri Derecede Yetersizliği Olan Çocuklar ve Özellikleri Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Varolan Eğitim Kurumları ve İşleyişi
13 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar İçin Eğitim Olanakları, Kaynaştırma Eğitimi, Eğitim Kurumları ve İşleyişi
14 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Aileleri
15 Özel Eğitim Gerektiren Çocuklar ve Değerlendirme
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ataman,A. 2003;Özel Gereksinimli Çocuklar ve özel Eğitim,Gündüz yayıncılık, Ankara. Akçamete,G. 2009;Genel Eğitim Okullarında özel gereksinimi Olan Öğrenciler ve Özel Eğitim,Kök Yayıncılık, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 5 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 6 18
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 68