Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA404 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA404 Adı: KÜLTÜRLERARASI DİN VE AHLAK ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Ders, kültürler arası eğitim ve din öğretimi ile ilgili temel kavramları, küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini, kültürlerarası eğitimin tarihsel gelişimini, çok kültürlü toplumlarda din öğretimi ve modellerini, kültürlerarası eğitimde okul politikaları ve programlara yansıyan boyutları, farklı ülkelerin kültürlerarası din öğretimi uygulamaları ile Türkiyede çoğulcu din öğretimi ile ilgili tartışmaları incelemeyi amaçlamaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
DÖÇ-2 Küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini tartışır PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-3 Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-4 Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-5 Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-6 Kültürler arası din öğretiminde okul politikaları ve program ilişkisini analiz eder PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-7 Din eğitimi ve öğretimi açısından çoğulculuğu tartışır PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bazı anahtar kavramların analizi: kültür, kültürlerarası, çok kültürlülük, çoğulculuk, dini çoğulculuk vb. Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Küreselleşme, din ve eğitim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Kültürler arası eğitime tarihsel bakış Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Kültürlerarası din eğitiminin amaçları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Çok kültürlü din eğitimi modelleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 Dini çoğulculuk ve boyutları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Türkiyede çoğulcu din öğretiminin imkanı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 15 15
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 10 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 83