Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
DÖÇ-2 |
Küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini tartışır |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
DÖÇ-3 |
Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir. |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
DÖÇ-4 |
Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
DÖÇ-5 |
Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
DÖÇ-6 |
Kültürler arası din öğretiminde okul politikaları ve program ilişkisini analiz eder |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
DÖÇ-7 |
Din eğitimi ve öğretimi açısından çoğulculuğu tartışır |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Bazı anahtar kavramların analizi: kültür, kültürlerarası, çok kültürlülük, çoğulculuk, dini çoğulculuk vb. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
2 |
Küreselleşme, din ve eğitim |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
3 |
Kültürler arası eğitime tarihsel bakış |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
4 |
Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
5 |
Kültürlerarası din eğitiminin amaçları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
6 |
Çok kültürlü din eğitimi modelleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
7 |
Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
10 |
Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
11 |
Dini çoğulculuk ve boyutları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
12 |
Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
13 |
Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
14 |
Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
15 |
Türkiyede çoğulcu din öğretiminin imkanı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|