| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
| DÖÇ-1 |
Kültürler arası eğitim ve din eğitimi ile ilgili kavramları analiz eder |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
| DÖÇ-2 |
Küreselleşme, din ve eğitim ilişkisini tartışır |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
| DÖÇ-3 |
Kültürler arası eğitimin tarihsel gelişimini bilir. |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
| DÖÇ-4 |
Kültürlerarası din eğitiminin önem ve amaçlarını açıklar |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
| DÖÇ-5 |
Çok kültürlü din eğitimi modellerini öğrenir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
|
| DÖÇ-6 |
Kültürler arası din öğretiminde okul politikaları ve program ilişkisini analiz eder |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
|
| DÖÇ-7 |
Din eğitimi ve öğretimi açısından çoğulculuğu tartışır |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
|
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
| Dersin İçeriği |
| Küreselleşme sürecinde farklı inançlara ve kültürlere mensup insanların bir arada yaşama tecrübelerini geliştirmeye yönelik bilimsel metotlar oluşturmak. |
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
| Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 |
Bazı anahtar kavramların analizi: kültür, kültürlerarası, çok kültürlülük, çoğulculuk, dini çoğulculuk vb. |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 2 |
Küreselleşme, din ve eğitim |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 3 |
Kültürler arası eğitime tarihsel bakış |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 4 |
Kültürler arası din öğretiminin önemi, barış ve uzlaşma kültürüne katkısı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 5 |
Kültürlerarası din eğitiminin amaçları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 6 |
Çok kültürlü din eğitimi modelleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 7 |
Çok kültürlü din eğitiminin felsefi, sosyolojik, psikolojik temelleri |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 8 |
Ara Sınav |
|
| 9 |
Kültürlerarası din öğretiminde okul politikaları ve programları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 10 |
Kültürlerarası din öğretiminde program geliştirme |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 11 |
Dini çoğulculuk ve boyutları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 12 |
Din eğitim ve öğretimi açısından çoğulculuk |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 13 |
Kültürlerarası din öğretimin imkan ve sınırları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 14 |
Kültürlerarası din öğretiminde farklı ülke uygulamaları |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 15 |
Türkiyede çoğulcu din öğretiminin imkanı |
Tartışma Yöntemi
Anlatma Yöntemi |
| 16 |
Final Sınavı |
|
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
|