|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar. |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini tanımlar. |
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk eğitim sisteminin temel karakteristikleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetimi, yönetim yaklaşımları, yönetim süreçleri, okuldaki yönetim işleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri | Anlatım, Soru cevap |
| 2 | Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri | Anlatım, Soru cevap |
| 3 | Türk eğitim sisteminin genel yapısı | Anlatım, Soru cevap |
| 4 | Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler | Anlatım, Soru cevap |
| 5 | Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim | Anlatım, Soru cevap |
| 6 | Yönetim bilimi ve örgüt kavramı | Anlatım, Soru cevap |
| 7 | Yönetim kuramları | Anlatım, Soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yönetim yöntemleri | Anlatım, Soru cevap |
| 10 | Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği | Anlatım, Soru cevap |
| 11 | Okul yönetiminde personel işleri | Anlatım, Soru cevap |
| 12 | Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri | Anlatım, Soru cevap |
| 13 | Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri | Anlatım, Soru cevap |
| 14 | Okul işletmesinin yönetilmesi | Anlatım, Soru cevap |
| 15 | Okul-çevre ilişkileri | Anlatım, Soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi. | |
| 2 | Memduhoğlu, H.B. ve Yılmaz, K. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem A yayıncılık, Ankara | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 0 | ||