Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / TSY408 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: TSY408 Adı: TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 0
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini kavramak; yasal temellerini, amaç, yapı ve işleyişini tanımak; yönetim bilimi ve örgüt kavramı bağlamında okul yönetimini kuramsal ve uygulamalı yönleriyle kavramak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Türk eğitim sisteminin tarihsel ve düşünsel temellerini açıklar. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Türk eğitim sisteminin amaç, yapı ve sürecini tanımlar. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Okullarda liderlik ve yönetimin rollerini tanımlar. PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ-8 Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk eğitim sisteminin temel karakteristikleri, Türk eğitim sisteminin örgüt ve yönetimi, yönetim yaklaşımları, yönetim süreçleri, okuldaki yönetim işleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Türk eğitim sisteminin tarihsel temelleri Anlatım, Soru cevap
2 Türk eğitim sisteminin düşünsel temelleri Anlatım, Soru cevap
3 Türk eğitim sisteminin genel yapısı Anlatım, Soru cevap
4 Eğitimle ilgili yasal düzenlemeler Anlatım, Soru cevap
5 Türk eğitim sisteminde örgüt ve yönetim Anlatım, Soru cevap
6 Yönetim bilimi ve örgüt kavramı Anlatım, Soru cevap
7 Yönetim kuramları Anlatım, Soru cevap
8 Ara Sınav
9 Yönetim yöntemleri Anlatım, Soru cevap
10 Okul örgütü, yönetimi ve okul yöneticiliği Anlatım, Soru cevap
11 Okul yönetiminde personel işleri Anlatım, Soru cevap
12 Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri Anlatım, Soru cevap
13 Okul yönetiminde eğitim-öğretim işleri Anlatım, Soru cevap
14 Okul işletmesinin yönetilmesi Anlatım, Soru cevap
15 Okul-çevre ilişkileri Anlatım, Soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Aydın, M. (2001). Eğitim yönetimi: Kavramlar, kuramlar, süreçler, ilişkiler. (4. Bası). Ankara: Hatiboğlu Yayınevi.
2 Memduhoğlu, H.B. ve Yılmaz, K. (2011). Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Pegem A yayıncılık, Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 0
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 0