|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı DKAB öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
DÖÇ-2 | Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
DÖÇ-3 | Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek |
PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir |
|
DÖÇ-4 | Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Planlama | işitsel-görsel-tartışma |
2 | Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme | işitsel-görsel-tartışma |
3 | Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama | işitsel-görsel-tartışma |
4 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
5 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
6 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
7 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
10 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
11 | Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | işitsel-görsel-tartışma |
12 | Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama | işitsel-görsel-tartışma |
13 | Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme | işitsel-görsel-tartışma |
14 | Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma | işitsel-görsel-tartışma |
15 | Portfolyo hazırlama. | işitsel-görsel |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kıroğlu,K.2006;İlköğretim Programları,Pegem Yayıncılık,ISBN 9919-919-05-5,Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yiğit, N. vd. (2009). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Celepler matbaacılık, Trabzon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |