Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / ÖU410 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ÖU410 Adı: ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Teorik+Uygulama: 2+6 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı DKAB öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-2 Ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-3 Sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
DÖÇ-4 Portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Planlama işitsel-görsel-tartışma
2 Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme işitsel-görsel-tartışma
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama işitsel-görsel-tartışma
4 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
5 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
6 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
7 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
8 Ara Sınav
9 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
10 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
11 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama işitsel-görsel-tartışma
12 Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama işitsel-görsel-tartışma
13 Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme işitsel-görsel-tartışma
14 Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma işitsel-görsel-tartışma
15 Portfolyo hazırlama. işitsel-görsel
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kıroğlu,K.2006;İlköğretim Programları,Pegem Yayıncılık,ISBN 9919-919-05-5,Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Yiğit, N. vd. (2009). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Celepler matbaacılık, Trabzon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 10 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 7 7
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 12 24
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 178