Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA323 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA323 Adı: İLETİŞİM PSİKOLOJİSİ VE DİNİ İLETİŞİM Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili kavramları tanımlar PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-2 Rehberliğin çeşitlerini ve rehberlik ilkelerini açıklar PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir.
DÖÇ-3 Dini danışma ve rehberliğin amacını ve önemini açıklar PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-4 İslam Dinin açısından rehberliğin dayanaklarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-5 Dini Danışma ve Rehberliğin ilke ve kurallarını bilir PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
DÖÇ-6 Din hizmetlerinde dini danışma ve rehberliğin mahiyetini açıklar PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Din hizmetleri kavramı ve alanları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
2 Dini danışma ve rehberliğin anlamı ve önemi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
3 Dini danışma rehberliğin ilkeleri ve yöntemleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
4 Din- birey ilişkisi ve dindarlık olgusu Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
5 Ruh sağlığı ve din Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
6 Sosyal açılımlı din hizmetlerinde danışma Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
7 Ailede dini rehberlik ve aile irşat büroları Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
10 İletişimin tanımı, mahiyeti ve iletişim unsurlarının birbirleri ile ilişkisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
11 İletişim ilkeleri Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
12 İletişim-din ilişkisi Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
13 Okulda dini iletişim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
14 Aile ve toplumda dini iletişim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
15 Aile ve toplumda dini iletişim Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 S. Cebeci & R. Kaymakcan, Dini Danışma ve Rehberlik, İlitam Ders Notları, Sakarya.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 72