Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

İLAHİYAT FAKÜLTESİ / DKA318 - DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: DKA318 Adı: DEMOKRASİ VE DİN EĞİTİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
EMİNE ZEHRA TURAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Tarihten günümüze İslam düşünce geleneği ile modern insan hakları ve demokrasi kuramlarının ne derece uyuştuğunu tartışmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Demokrasi kavramının tanımını, doğuşunu ve geçirdiği tarihi aşamalarını özetleyebilir. PÇ-2 Öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alanı ile ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar.
DÖÇ-2 Demokrasinin farklı biçim ve uygulamalarını anlatabilir. PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
DÖÇ-3 Tarihi süreç içinde Müslüman devletlerde yönetim ve adalet anlayışını sorgulayabilir. PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
DÖÇ-4 İslam ve modern demokratik değerleri karşılaştırarak tartışabilir. PÇ-3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlükleri ile ilgili bilgi sahibidir
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Demokrasi ve insan hakları kavramlarının anlamı ve tarihsel gelişimi. Tarihte çeşitli Müslüman devletlerde yönetim ve adalet anlayışı, İslam düşüncesi ile ve modern insan hakları ve demokrasi kuramlarının uyuşmaz gözüktüğü noktalar.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Demokrasi kavramının tarihi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
2 Klasik hilafet teorisi ve tarihte çeşitli Müslüman devletlerde yönetim ve adalet anlayışı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
3 İslami ve demokratik değerlerin uyuşmaz gözüktüğü noktalar Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
4 Radikat islami hareketler ve demokrasi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
5 Liberal İslam ve demokrasi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
6 Türk demokrasisinin tarihi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
7 Müslüman devletlerde demokratikleşme süreci Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İnsan hakları: teori ve tarihi Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
10 İslami değerler ve insan hakları kavramı Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
11 İslamda din ve vicdan hürriyeti Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
12 İslamda kadın hakları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
13 İslamda kadın hakları Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
14 Çağdaş İslami hareketler ve onların demokrasi ve insane hakları kavramına yaklaşımları: Radikal, liberal vb. Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
15 Genel değerlendirme Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahmet Akgündüz, İslamda İnsan Hakları Beyannamesi, İstanbul 1997
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 14 28
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 80