|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | DİN KÜLTÜRÜ ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİNE ZEHRA TURAN (zturan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
EMİNE ZEHRA TURAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, insanların dini konulardaki ve özellikle de din hizmetleri alanındaki danışma ve rehberlik ihtiyaçlarına uygun cevaplar verebilecek iletişim becerileri, bilgi ve anlayışı kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dini danışma ve rehberliğin amacını ve önemini açıklar |
PÇ-4 Yeterli düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
DÖÇ-2 | Ruh sağlığı ile ilgili kavramlar ve kuramlarını bilir |
PÇ-1 Alanı ile ilgili öğretim programları, öğretim strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. |
|
DÖÇ-3 | İslam Dinin açısından rehberliğin dayanaklarını karşılaştırmalı olarak değerlendirir |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
DÖÇ-4 | Dini Danışma ve Rehberliğin ilke ve kurallarını bilir |
PÇ-5 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Din hizmetleri kavramı ve alanları, dini danışma ve rehberliğin amacı, önemi, ilkeleri ile dini alandaki sorunların kaynakları, nitelikleri ve çözümleri, iletişimin mahiyet ve ilkeleri, din iletişim ilişkileri ve din konulu dini iletişimin özellikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ruh sağlığı, din hizmetleri kavramı ve alanları | Anlatma Yöntemi |
2 | Ruh sağlığı için dini danışma ve rehberliğin anlamı ve önemi | Anlatma Yöntemi |
3 | Dini danışma rehberliğin ilkeleri ve yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Din- birey ilişkisi ve dindarlık olgusu | Anlatma Yöntemi |
5 | Ruh sağlığı ve din | Anlatma Yöntemi |
6 | Sosyal açılımlı din hizmetlerinde danışma | Anlatma Yöntemi |
7 | Ailede dini rehberlik ve aile irşat büroları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dini anlatımda ve öğretimde rehberlik yaklaşımı | Anlatma Yöntemi |
10 | İletişimin tanımı, mahiyeti ve iletişim unsurlarının birbirleri ile ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
11 | İletişim ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
12 | İletişim-din ilişkisi | Anlatma Yöntemi |
13 | Okulda dini iletişim | Anlatma Yöntemi |
14 | Aile ve toplumda dini iletişim | Anlatma Yöntemi |
15 | Genel değerlendirme- dinin iletişimin ruh sağlığına önemi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Suat Cebeci, Öğrenme ve Öğretme Süreçlerinde Dini İletişim, İstanbul, 2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 99 |