|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı akarsu biyolojisinin önemini ve akarsu canlılarının akarsu ekosistemi üzerindeki etkisini anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Akarsu ekolojisi hakkında temel kavramlar hakkında bilgi edinme |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Akarsu ekosistemi ve habitat tipleri hakkında bilgi edinme |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Akarsu ekosostemlerinde populasyon dinamiklerinin, besin zincirinin ve adaptasyonların önemini kavrama |
PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Su kirliliğinin ve ötrofikasyonun akarsu ekosistemlerine ve akarsu organizmalarına etkisi hakkında bilgi sahibi olma |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Akarsu ekosistemlerine insan etkisinin oluşturduğu problemleri ve çözümleri hakkında bilgi sahibi olma |
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-9 PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Biyotik indekslerde ve biyolojik izleme çalışmalarında akarsu canlılarının önemi hakkında bilgi sahibi olma |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Su kaynaklarını korumanın önemini kavrama |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Su kaynaklarını korumak için sorumluluk alma |
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
akarsu ekosistemini ve içinde yaşayan canlıları etkileyen temel fiziksel ve kimyasal değişkenlerin etkisini öğretmektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dinamik ve fiziksel varlıklar olarak akarsuların değerlendirilmesi | Anlatım, tartışma |
2 | Su döngüsü, Akarsuların ekolojik yapısı, Materyal taşınımı ve akarsu düzeninin açıklanması | Anlatım, tartışma |
3 | Akarsu kanallarının oluşumu ve akıntı hızının açıklanması | Anlatım, tartışma |
4 | Akarsularda abiyotik faktörler: Işık, Akıntı, Substrat | Anlatım, tartışma |
5 | Akarsularda abiyotik faktörler: Sıcaklık, Çözünmüş oksijen, Karbondioksit | Anlatım, tartışma |
6 | Akarsularda kimyasal faktörler | Anlatım, tartışma |
7 | Akarsularda biyotik faktörler | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Akarsularda biyotik faktörler | Anlatım, tartışma |
10 | Akarsularda beslenme rolleri ve besin zincirleri | Anlatım, tartışma |
11 | Nehir ekosistemlerinin yapı ve fonksiyonu | Anlatım, tartışma |
12 | Akarsularda bulunan üretici organizmalar | Anlatım, tartışma |
13 | Akarsularda bulunan tüketici organizmlar | Anlatım, tartışma |
14 | Akarsuların biyolojik faktörlere göre su kalitesinin değerlendirilmesi ve belirteç türler | Anlatım, tartışma |
15 | Akarsularda biyolojik izleme çalışmalarının önemi; | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Hauer F.R. and G.A. Lamberti (2007). Methods in Stream Ecology, Academic Press, 2nd edition, 877p. David A. J, and M. M. Castillo (2007). Stream Ecology Structure and function of running waters 2nd ed. XIV, 436 p. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 168 |