|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Sucul ortamlarda biyoindikatör canlıları kullanarak su kalitesinin değerlendirilmesinin öğretilmesidir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Su kalitesinin izlenmesinde biyolojik yaklaşım hakkında bilgi edinebilme. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Biyoindikatörlerin önemini ve rolünü kavrayabilme. |
PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Biyoindikatör olarak kullanılan organizmaları tanıyabilme. |
PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Dünyada ve ülkemizde kullanılan biyotik indeksler hakkında fikir sahibi olabilme ve uygulayabilme. |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Öğrencilerin su kalitesini izlemede biyolojik indikatörlerle diğer verileri ilişkilendirme konusunda başarılı olması hedeflenmektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sucul ortamları etkileyen faktörlerin genel olarak incelenmesi | Anlatım |
2 | -Su kalitesinin önemi -Su kirleticilerinin sınıflandırılması | Anlatım |
3 | -Su kirliliğine neden olan faktörler -Kirletici kaynakları | Anlatım |
4 | -Organik/inorganik kirleticiler -Çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkileri | Anlatım |
5 | Su kalitesini değerlendirme teknikleri | Anlatım |
6 | Biyomonitoring nedir -Biyomonitorlama ve önemi -Biyomonitorlamada kullanılan yöntemler | Anlatım |
7 | Biyoindikatör nedir -Biyoindikatör ve önemi | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Biyoindikatör canlıların taşıması gereken özellikler | Anlatım |
10 | Biyoindikatör olarak kullanılan canlı gruplarının genel olarak incelenmesi | Anlatım |
11 | Biyoindikatör olarak kullanılan canlı gruplarının genel olarak incelenmesi | Anlatım |
12 | Dünyada kabul gören biyotik indeksler | Anlatım |
13 | Dünyada kabul gören biyotik indeksler -İstatistiksel metotlar | Anlatım |
14 | Örnek çalışmalar | Anlatım |
15 | Örnek çalışmalar | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1. E. Bellinger, D.D. Sigee. Freshwater Algae: Identification and Use as Bioindicators. Wiley. 2010. | |
2 | 2. P.R. Adamus. Bioindicators for Assessing Ecological Integrity of Prarie Wetlands. USEPA Report. 2010. | |
3 | 3. C. Mason. Biology of Freshwater Pollution, 4th Edition. Pearson. 2002. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 191 |