|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Sucul ortamlarda biyoindikatör canlıları kullanarak su kalitesinin değerlendirilmesinin öğretilmesidir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Su kalitesinin izlenmesinde biyolojik yaklaşım hakkında bilgi edinebilme. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Biyoindikatörlerin önemini ve rolünü kavrayabilme. |
PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Biyoindikatör olarak kullanılan organizmaları tanıyabilme. |
PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Dünyada ve ülkemizde kullanılan biyotik indeksler hakkında fikir sahibi olabilme ve uygulayabilme. |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencilerin su kalitesini izlemede biyolojik indikatörlerle diğer verileri ilişkilendirme konusunda başarılı olması hedeflenmektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sucul ortamları etkileyen faktörlerin genel olarak incelenmesi | Anlatım |
| 2 | -Su kalitesinin önemi -Su kirleticilerinin sınıflandırılması | Anlatım |
| 3 | -Su kirliliğine neden olan faktörler -Kirletici kaynakları | Anlatım |
| 4 | -Organik/inorganik kirleticiler -Çevre kirliliğinin canlılar üzerindeki etkileri | Anlatım |
| 5 | Su kalitesini değerlendirme teknikleri | Anlatım |
| 6 | Biyomonitoring nedir -Biyomonitorlama ve önemi -Biyomonitorlamada kullanılan yöntemler | Anlatım |
| 7 | Biyoindikatör nedir -Biyoindikatör ve önemi | Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Biyoindikatör canlıların taşıması gereken özellikler | Anlatım |
| 10 | Biyoindikatör olarak kullanılan canlı gruplarının genel olarak incelenmesi | Anlatım |
| 11 | Biyoindikatör olarak kullanılan canlı gruplarının genel olarak incelenmesi | Anlatım |
| 12 | Dünyada kabul gören biyotik indeksler | Anlatım |
| 13 | Dünyada kabul gören biyotik indeksler -İstatistiksel metotlar | Anlatım |
| 14 | Örnek çalışmalar | Anlatım |
| 15 | Örnek çalışmalar | Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1. E. Bellinger, D.D. Sigee. Freshwater Algae: Identification and Use as Bioindicators. Wiley. 2010. | |
| 2 | 2. P.R. Adamus. Bioindicators for Assessing Ecological Integrity of Prarie Wetlands. USEPA Report. 2010. | |
| 3 | 3. C. Mason. Biology of Freshwater Pollution, 4th Edition. Pearson. 2002. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, Makale, İnternet Kaynakları | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 191 | ||