|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Doğal kaynakların havza ölçeğinde planlanması için gerekli bilgi ve uygulamaları öğretmek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Havza ve havza ölçeğinde doğal kaynak yönetimi kavramlarını öğretmek |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Bir havzadaki mevcut ve geleceğe yönelik problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi edindirmek |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Havza planlama aşamalarını kavratmak |
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır PÇ-9 PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Havza, Doğal kaynaklar ve havza, Ekosistem ve havza, Doğal kaynak planlama, Doğal kaynak planlamada havza yaklaşımı, Havza karakteristikleri, Havza genelinde kirlenme, Kirletici kaynaklar, Arazi kullanımı ve insan faaliyetlerinin havzadaki doğal kaynaklar (su ve toprak) üzerindeki etkileri, Havza planlama esasları, Su verimini artırmak için havza yönetimi, Akış rejimini kontrol için havza yönetimi, Su kalitesinin kontrolü için havza yönetimi, Bütünsel havza yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Havza ve havza yönetimi kavramları havza ve havza yönetimi kavramlarının su üretimiyle ilişkisi Suyun elde edilebilirliği durumu ve su üretiminin önemi | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
2 | Havza yönetiminin amaçları Türkiye koşullarında ?Havza Yönetimi? ve Türkiye için önemi Havza yönetiminin ormancılık açısından önemi | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
3 | Doğal kaynak planlama, Doğal kaynak planlamada havza yaklaşımı, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
4 | Havza karakteristikleri, Havza genelinde kirlenme, Kirletici kaynaklar, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
5 | Yağış havzasında hidrolojik ilişkiler Hidrolojinin havza yönetimindeki yeri Hidrolojik devre ve süreçleri | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
6 | Dere akımı ve akım hidrografı Akımı besleyen kaynaklar, akımın oluşumu Akış hidrograflarının analizi Bir yağış havzasındaki su kayıpları ve bu kayıpların ölçülmesi Bir arazi profilinde dere, taban suyu ve bitki örtüsü durumu | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
7 | Havza amenajmanında planlamanın esasları Havza amenajmanında araştırma konuları ve araştırma yöntemler | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Arazi kullanımı ve insan faaliyetlerinin havzadaki doğal kaynaklar (su ve toprak) üzerindeki etkileri, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
10 | Havza planlama esasları, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
11 | Su verimini artırmak için havza yönetimi, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
12 | Akış rejimini kontrol için havza yönetimi, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
13 | Su kalitesinin kontrolü için havza yönetimi, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
14 | Su kalitesinin kontrolü için havza yönetimi, | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
15 | Bütünsel havza yönetimi | Konu anlatımı, tartışma, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özhan, S., 2004, Havza Amenajmanı Kitabı. | |
2 | Ward, R., 1999, Principles of Hydrology. | |
3 | Brouth ,E. , Peterson, A., Kline-Robach, R., Smith, K, Wolfson , L., 2000. Developing a Watershed Management Plan for Water Quality, An Introductory Guide. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 2 | 10 | 20 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |