|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı limnolojik araştırma yöntemleri hakkında temel bilgileri anlatmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Arazide fiziksel, kimyasal ve biyolojik parametreleri örneklemek için, standart limnolojik teknikleri kullanmak |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Genel sucul organizmaların tanımlanması ve sayılması için standart limnolojik teknikleri kullanmak |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Göller ve akarsularda fiziksel, kimyasal ve biyolojik özelliklerin birbirleri ile ilişkisinin nasıl olduğunu açıklamak |
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Limnolojik veriler üzerine, bilimsel bir poster olarak sözlü sunum yapabilmek |
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Bağımsız laboratuar ve arazi çalışmaları yapabilmek |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Bağımsız literatür takibi ve kontrolü yapabilmek |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Bağımsız küçük bir bilimsel makale yazabilmek |
PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Çevresel verilerin analizi için çeşitli bilgi teknolojisi araçlarını kullanmak |
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Derste öğrencilerin limnolojide kullanılan temel araştırma yöntemlerini uygulayabilecek düzeyde bilgi birikimi kazanmasını sağlamaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Göl havzası ve gölün fiziksel özellikleri | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
2 | Akarsu morfolojisi ve akış | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
3 | Çözünmüş oksijen ve ölçüm yöntemleri | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
4 | Tatlı suların kimyasal karakteristikleri : İnorganik besin tuzları (azot, fosfor ve diğer besin tuzları) | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
5 | Tatlı suların kimyasal karakteristikleri: İnorganik karbon kompleksleri: (alkalinite, asidite, pH, sertlik) | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
6 | Tatlı suların kimyasal karakteristikleri: Organik madde | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
7 | Tatlı suların kimyasal karakteristikleri: Organik madde | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bentik organizmaların kompozisyonu ve biyomas | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
10 | Bentik organizmaların toplanması ve sayımı | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
11 | Perifiton kommunitelerinde limnolojik araştırma metotlatı | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
12 | Fitoplanktonun primer üretimi | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
13 | Akarsu ve göllerin bentik faunası | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
14 | Konuyla ilgili güncel literatürlerin değerlendirilmesi | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
15 | Konuyla ilgili güncel literatürlerin değerlendirilmesi | Konu anlatımı,tartışma, sunum |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Robert G. WETZEL, Gene E. LIKENS. Limnological Analyses. Third Edition. Springer-Verlag. 429 p. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |