|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVAL ARAS (saras@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı su ekosistemlerinde ötrofikasyon ve kirlenme ile ilgili temel kavramları anlatmaktır. Dersin hedefleri su kirliliği ve ötrofikasyonun alıcı ortamlarda yarattığı etkiler ve sucul ekosistemlerde yaşayan canlılar üzerinde oluşturduğu etkileri öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevresel problemleri ve onların çözümleri için strateji planlarını analiz edebilme |
PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Su kirliliği kaynakları ve türlerini tanımlayabilmek |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Su kirliliğinin kontrolü için bazı teknikleri kullanabilme |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Alan ve diğer disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilmek |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-5 | Diğer disiplinlerden gelen veriler ile kendi bilgilerini ilişkilendirebilmek. |
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-6 | Öngörülemeyen durumlar ortaya çıktığında yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilmek |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-7 | Ötrofikasyon ve kirlilik arasındaki ilişkiyi tanımlayabilmek |
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-8 | Bilimsel araştırma yöntemleri kullanarak uzmanlık gerektiren problemleri çözebilmek |
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kirletici nedir ve kirliliğin izlenmesi ,Toksisite, toksik kirletici çeşitleri, toksisiteyi etkileyen çevresel faktörler, Organik kirlilik ve organik kirliliğin kökeni,Organik kirliliğin organizmalar üzerine etkileri, Ötrofikasyon ve ötrofikasyonun doğal sular üzerine genel etkileri, Göl ekosistemlerinde ötrofikasyonun modellenmesi ve kontrolü ,Asitleşmenin sucul ekosistemler üzerine etkileri,Ağır metaller,Termal kirlilik ,Radyoaktivite kaynakları ve biyolojik etkileri , Makroinvertebratlar ve su kalitesinin değerlendirilmesi ,Su kaynaklarının yönetimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kirletici nedir ve kirliliğin izlenmesi | Anlatım |
2 | Toksisite, toksik kirletici çeşitleri, toksisiteyi etkileyen çevresel faktörler | Anlatım |
3 | Organik kirlilik ve organik kirliliğin kökeni | Anlatım |
4 | Organik kirliliğin organizmalar üzerine etkileri | Anlatım |
5 | Ötrofikasyon ve ötrofikasyonun doğal sular üzerine genel etkileri | Anlatım |
6 | Ötrofikasyonun kominiteler üzerine etkileri | Anlatım |
7 | Göl ekosistemlerinde ötrofikasyonun modellenmesi ve kontrolü | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Asitleşmenin sucul ekosistemler üzerine etkileri | Anlatım |
10 | Ağır metaller | Anlatım |
11 | Termal kirlilik | Anlatım |
12 | Radyoaktivite kaynakları ve biyolojik etkileri | Anlatım |
13 | su kalitesinin biyolojik olarak değerlendirilmesi | Anlatım |
14 | Makroinvertebratlar ve su kalitesinin değerlendirilmesi | Anlatım |
15 | Su kaynaklarının yönetimi | Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | 1.Ecology of Freshwaters: Man and Medium, Past to Futture ( Brian Moss, 3rd ed., 1998, Blackweel, UK) 2.Biology of Freshwater Pollution (C. F. Mason, 3rd ed., 1996, Longman Ltd, England) | |
2 | C.F.Mason. 1981. Biology of Freshwater Pollution. Longman Scientific Technical. Second Edition. 351 p. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap, Makale, İnternet Kaynakları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 16 | 2 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 2 | 14 | 28 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 186 |