Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / ÇM 542 - ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS)

Kodu: ÇM 542 Adı: ARITMA ÇAMURLARININ ÖN ARITIMI Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SERKAN ŞAHİNKAYA (serkansahinkaya@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, atık biyolojik çamurun yapısı, atık çamurların dezentegrasyonu ve çamur arıtımı konularında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Atık arıtma çamurlarının yapısı açıklayabilir. PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Çamur parçalama ünitelerinin mekanizmalarını açıklayabilir. PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir
PÇ-8 PÇ-8 Çevre Mühendisliğindeki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Atık arıtma çamurlarının fiziksel ve kimyasal özellikleri, çamur parçalama metotları ve etkileri, çamur arıtımı.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Atık arıtma çamurlarının karakteristiği. Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
2 Atık arıtma çamurlarının karakteristiği. Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
3 Çamur parçalama metotları. Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
4 Çamur parçalama metotları. Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
5 Çamur parçalama metotları. Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
6 Çamur parçalama metotları. Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
7 Çamur parçalama metotları. Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
8 Ara Sınav
9 Çamur arıtımı Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
10 Çamur arıtımı Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
11 Makale incelemesi Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
12 Ödev sunumu Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
13 Ödev sunumu Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
14 Ödev sunumu Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
15 Genel Tekrar Anlatma Yöntemi Uzaktan Eğitim
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Atıksu Arıtma Çamurlarının İşlenmesi ve Bertarafı, Türkiye Belediyeler Birliği, 2015.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Deneysel malzeme bulunmamaktadır.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor 16 2 100
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 10 30
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 3 10 30
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 186