|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ATA ESKİN (ataeskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUHAMMED CÜNEYT BAĞDATLI, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, pestisitlerin tanımı ve sınıflandırılması, canlılara ve çevreye olan ekotoksik ve kanserojenik etkisi, Dünyada ve Türkiyede kullanımlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pestisiler ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-4 PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-9 PÇ-9 Çevre Mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Pestisitlerin çevreye olan ekotoksik etkileri ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür PÇ-5 PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-6 PÇ-6 Çevre Mühendisliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır PÇ-7 PÇ-7 Çevre Mühendisliğinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pestisitlerin tanımı, sınıflandırılması ve kısa tarihçesi. Pestisitlerde lethal doz, tolerans. Pestisitlerin canlılara olan ekotoksik ve kanserojenik etkileri. Pestisitlerin, sulara ve toprağa etkisi, çevredeki sirkülasyonu. Pestisitlerin tarımsal olarak çevreye yayılmaları. Dünyada ve Türkiyede pestisit kullanımı. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pestisitlerin tanımı, sınıflandırılması ve kısa tarihçesi | Anlatma Yöntemi |
2 | Pestisitlerde lethal doz, tolerans. | Anlatma Yöntemi |
3 | Pestisitlerin, sulara ve toprağa etkisi, | Anlatma Yöntemi |
4 | Pestisitlerin, çevredeki sirkülasyonu. | Anlatma Yöntemi |
5 | Pestisitlerin tarımsal olarak çevreye yayılmaları. | Anlatma Yöntemi |
6 | Pestisitlerin çevreye olan ekotoksik etkileri | Anlatma Yöntemi |
7 | Pestisitlerin canlılara olan ekotoksik etkileri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pestisitlerin kanserojenik etkileri. | Anlatma Yöntemi |
10 | Pestisitlerin kanserojenik etkileri. | Anlatma Yöntemi |
11 | Dünyada pestisit kullanım ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
12 | Dünyada pestisit kullanım ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
13 | Türkiyede pestisit kullanım ve uygulamaları | Anlatma Yöntemi |
14 | Pestisitlerle ilgili olarak yapılmış akademik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
15 | Pestisitlerle ilgili olarak yapılmış akademik çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Control of Pests and Weeds by Natural Enemies: An Introduction to Biological Control (Paperback) | |
2 | Pesticide Application Methods (Hardback) By (author) Graham Matthews, By (author) Paul Miller, By (author) Roy Bateman | |
3 | Pestisitler, Prof.Dr.Çağatay GÜLER, Zakir ÇOBANOĞLU,2001 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Deneysel ders malzemesi bulunmamaktadır. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 16 | 1 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 14 | 42 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 177 |