Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD607 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD607 Adı: NİTELİKSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KORHAN KARACAOĞLU (kkaracaoglu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
ŞEVKİ ÖZGENER,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı; nitel araştırma metodolojisi hakkında bilgi vermek, nicel metodoloji ile arasındaki farklılıkları ortaya koymak ve nitel araştırma yöntemlerini ayrıntılı bir şekilde incelemektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Nitel araştırma yöntemleri hakkında ayrıntılı bilgi verebilir PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 nicel ve nitel araştırma yöntemleri arasındaki farkları tanımlayabilir PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 nitel araştırma yöntemlerini çalışmalarında uygulayabilirler PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 nitel araştırma tasarımı yapabilir PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders kapsamında; derinlemesine görüşme, doküman incelemesi, odak grup görüşmesi, gözlem, söylem analizi, anlatı yöntemi, fenomenoloji, etnografya, örnek olay yöntemi konuları ele alınacaktır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Nitel araştırma hakkında genel bilgiler Anlatım ve tartışma
2 Nitel araştırma desenleri Anlatım ve tartışma
3 Nitel araştırma süreci Anlatım ve tartışma
4 Derinlemesine görüşme Anlatım ve tartışma
5 Doküman İncelemesi Anlatım ve tartışma
6 Odak grup görüşmesi Anlatım ve tartışma
7 Gözlem Anlatım ve tartışma
8 Ara Sınav
9 Söylem Analizi Anlatım ve tartışma
10 Anlatı Yöntemi Anlatım ve tartışma
11 Fenomenoloji Anlatım ve tartışma
12 Etnografya Anlatım ve tartışma
13 Örnek olay incelemesi Anlatım ve tartışma
14 Eylem araştırması Anlatım ve tartışma
15 Nitel veri analizi Anlatım ve tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 J.Mason, (1996), Qualitative Researching, Sage Publicaiton
2 Yıldırım , A ve Şimşek H. (2005), Sosyal Bİlimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
3 Baş, T. ve Akturan, U. (2008), Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık.
4 Kuş, E. (2003), Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri, Anı Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, makaleler, sunum cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 10 5 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 14 4 56
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 8 2 16
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 8 2 16
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 184