|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞÜKRAN GÜNGÖR TANÇ (sgungor@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
AHMET TANÇ, ŞÜKRAN GÜNGÖR TANÇ, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, muhasebedeki geleneksel ve modern yaklaşımları tanımlamak, • ulusal ve uluslararası standartların ve çeşitli muhasebe konularının belirlenmesindeki kavramsal çerçeveyi tanımak, muhasebe teorisininin tarihini tartışmak, finansal tabloları hazırlamak ve gerekli açıklamaları saptamak, Türkiye’deki tek düzen muhasebe sistemini ve bu sistemin diğer mevcut sistemlerden farkını değerlendirmek ve muhasebe uygulama ve raporlama sistemlerinin geleceğini değerlendirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Muhasebedeki geleneksel ve modern yaklaşımları tanımlayacak. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Ulusal ve uluslararası standartların ve çeşitli muhasebe konularının belirlenmesindeki kavramsal çerçeveyi tanıyacak. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Muhasebe teorisininin tarihini tartışabilecek. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Türkiye’deki tek düzen muhasebe sistemini ve bu sistemin diğer mevcut sistemlerden farkını değerlendirebilecek. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu derste muhasebedeki geleneksel ve modern yaklaşımlar tanımlanacak, muhasebe teorisinin tarihi tartışılacak ve Türkiye’deki tek düzen muhasebe sistemini ve bu sistemin diğer mevcut sistemlerden farkını değerlendirilecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Muhasebenin tarihi gelişimi | Konu anlatımı |
2 | Muhasebe kavramları ve oluşumu, kavram ve ilke farkı | Konu anlatımı |
3 | İşletme bilgileri ve bilgi ihtiyaçları | Konu anlatımı |
4 | Muhasebe standartları ve vergi mevzuatı ilişkisi | Konu anlatımı |
5 | Muhasebede değerleme ve önemi | Konu anlatımı |
6 | Kar nedir? Piyasa değerindeki artış mı? Gelir gider farkı mı? | Konu anlatımı |
7 | Finansal tablolar | Konu anlatımı |
8 | Ara Sınav | |
9 | Nakit akış tablosu ve tarihi gelişimi | Konu anlatımı |
10 | Eksiksiz bir finansal tablo açıklaması nasıl olmalıdır? | Konu anlatımı |
11 | UFRS ve ülkemize yansımaları | Konu anlatımı |
12 | Standart koyucu kuruluşlar | Konu anlatımı |
13 | Muhasebe kavram ve ilkelerinin geleceği | Konu anlatımı |
14 | Kar ve risk açıklamaları | Konu anlatımı |
15 | Genel tekrar | Konu anlatımı, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Accounting Theory, 5.Ed., Ahmed Riahi-Belkaoui, Thomson Learning, 2004 Accounting Theory, 6.Ed., H.I.Wolk, J.L.Dodd, M.G.Teamey, Thomson, South Western, 2004 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Makale ve IFAC Uluslararası Finansal Raporlama Standartları |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 12 | 60 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
c) Performans Ödevi | 3 | 4 | 12 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 1 | 3 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |