|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
SUZAN ÇOBAN, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, stratejik pazarlama yönetimi, işletme analizi, endüstri ve rekabet analizi, müşteri analizi, pazar fırsatları ve pazar analizi, pazar konumu için stratejiler, pazarlama stratejilerinin uygulanması, stratejik kontrol ve performans değerlendirmesini anlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama ve pazarlama yönetimi konusunu açıklayabilir |
PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Pazarlama planlamasını, türlerini ve sürecini açıklayabilir |
PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur. PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır. PÇ-15 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile üniversitelerde, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Pazar analizi, Talep Tahmini konularını tanımlayabilir |
PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | Pazar bölümleme ve hedef pazarı tanımlayabilir. |
PÇ-10 Kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarda çalışabilir. PÇ-11 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir. PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur. |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pazarlama süreci, stratejik pazarlama, işletme analizi, sektör ve rekabet analizi, pazar analizi, stratejik kontrol, değerlendirme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Pazarlama Sürecinin Gelişimi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Stratejik Pazarlama Planlaması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
3 | İşletme Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Sektör ve Rekabet Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
5 | Müşteri Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
6 | Pazar Fırsatları ve Pazar Analizi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
7 | Rekabet ve Konumlandırma stratejileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Giriş Stratejileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
10 | Büyüme stratejileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
11 | Olgunlaşma Stratejileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
12 | Gerileme stratejileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
13 | Pazar Konumu için Pazarlama Stratejileri | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
14 | Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
15 | Stratejik Kontrol ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Altunışık vd., (2018). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, (Ed: Ömer Torlak, Remzi Altunışık), İstanbul: Beta Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 9 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 5 | 20 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 10 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |