Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD639 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD639 Adı: STRATEJİK PAZARLAMA YÖNETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUSTAFA ÜNSALAN (mustafaunsalan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
SUZAN ÇOBAN,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, stratejik pazarlama yönetimi, işletme analizi, endüstri ve rekabet analizi, müşteri analizi, pazar fırsatları ve pazar analizi, pazar konumu için stratejiler, pazarlama stratejilerinin uygulanması, stratejik kontrol ve performans değerlendirmesini anlamaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama ve pazarlama yönetimi konusunu açıklayabilir PÇ-4 İşletme alanında özgün bilimsel çalışmalar ortaya koyarak işletme bilimine yenilik getirir, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazarlama planlamasını, türlerini ve sürecini açıklayabilir PÇ-13 İşletme alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel, yönetimsel ve etik sorunları tespit eder, çözüm üretir ve bu konulardaki değerlerin gelişimine katkıda bulunur.
PÇ-14 İşletme alanında hem ulusal hem de uluslararası alanda kabul görecek, özgün bir doktora tezi yazar ve işletme alanında “Doktor” ünvanını alır.
PÇ-15 Akademik kariyer haricinde, edindiği bilgi birikimi ile üniversitelerde, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilir, güçlü araştırmacı yönü ile kendi araştırma ve/veya danışmanlık şirketlerini kurabilirler.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Pazar analizi, Talep Tahmini konularını tanımlayabilir PÇ-3 İşletme ve genel olarak sosyal bilimlerde en son yenilikleriyle araştırma yöntemlerini kullanarak, bağımsız olarak ya da diğer araştırmacılarla ortaklaşa özgün bilimsel/akademik araştırmalar yapma, araştırmalarının sonuçlarını kitap, makale ve raporlar halinde yayınlama ve bilimsel ortamlarda tartışılmak üzere sunma bilgi, beceri ve sorumluluğu kazanır.
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-4 Pazar bölümleme ve hedef pazarı tanımlayabilir. PÇ-10 Kamu ve özel sektör temsilcileri ile iyi ilişkiler kurar ve geliştirir, disiplin içi ve disiplinler arası gruplarda çalışabilir.
PÇ-11 En az bir yabancı dilde, meslektaşlarıyla ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve akademik tartışmalara katılabilir.
PÇ-12 Akademik ve profesyonel olarak bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri takip eder ve ilgili konulara ve süreçlere katkıda bulunur.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama süreci, stratejik pazarlama, işletme analizi, sektör ve rekabet analizi, pazar analizi, stratejik kontrol, değerlendirme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Pazarlama Sürecinin Gelişimi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
2 Stratejik Pazarlama Planlaması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
3 İşletme Analizi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
4 Sektör ve Rekabet Analizi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
5 Müşteri Analizi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
6 Pazar Fırsatları ve Pazar Analizi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
7 Rekabet ve Konumlandırma stratejileri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Giriş Stratejileri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
10 Büyüme stratejileri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
11 Olgunlaşma Stratejileri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
12 Gerileme stratejileri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
13 Pazar Konumu için Pazarlama Stratejileri Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
14 Pazarlama Stratejilerinin Uygulanması Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
15 Stratejik Kontrol ve Pazarlama Performansının Değerlendirilmesi Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Altunışık vd., (2018). Pazarlama Stratejileri Yönetsel Bir Yaklaşım, (Ed: Ömer Torlak, Remzi Altunışık), İstanbul: Beta Yayıncılık.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Projeksiyon, Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 9 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 5 20
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 4 10 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 5 20
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 5 20
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 180