Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / İŞLD641 - İŞLETME (DOKTORA)

Kodu: İŞLD641 Adı: ENDÜSTRİYEL PAZARLAMA Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Doktora
Ders Türü Seçmeli
Bölümü İŞLETME (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Endüstriyel Pazarlama konusundaki temel tanım, kavram ve teorileri öğrenmek. Endüstriyel Pazarlama çevresi, alıcı ve pazar arasındaki etkileşimi incelemek. Endüstriyel pazarlama pozisyonunda başarılı bir performans için gerekli pazarlama perspektifini göstermek

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Endüstriyel pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırması konusunu tanımlayabilirler. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Endüstriyel pazarlarda pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma kavramlarını tartışabilirler PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Endüstriyel pazarlarda fiyat stratejileri, endüstriyel pazarlarda dağıtım stratejileri ve tutundurma stratejilerinin önemini açıklayabilirler. PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-5 Endüstriyel pazarlarda satış gücünün yönetimi, dağıtım ve tedarik zinciri yönetimi konuların irdeleyebilirler. PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır.
PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Endüstriyel pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, endüstriyel pazarların çevre analizi, endüstriyel tüketici davranışı, endüstriyel hedef pazarların belirlenmesi, endüstriyel pazarlarda fiyatlandırma, dağıtım kanalları, tutundurma.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Endüstriyel pazarlamanın tanım, kapsam ve yapısı Konu anlatımı
2 Endüstriyel pazarlama çevresi Konu anlatımı
3 Endüstriyel pazar ile tüketici pazarının karşılaştırılması Konu anlatımı, beyin fırtınası
4 Endüstriyel pazarlarda tüketici satın alma davranışı, alıcı-satıcı ilişkisi Konu anlatımı, beyin fırtınası
5 Endüstriyel pazarlarda pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi Konu anlatımı, beyin fırtınası
6 Endüstriyel pazarlarda satış gücünün yönetimi Konu anlatımı, beyin fırtınası
7 Endüstriyel pazarlarda tedarik zinciri yönetimi Konu anlatımı, beyin fırtınası
8 Ara Sınav
9 Endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi Konu anlatımı, beyin fırtınası
10 Endüstriyel pazarlarda fiyat stratejileri Konu anlatımı, beyin fırtınası
11 Endüstriyel pazarlarda dağıtım stratejileri Konu anlatımı, beyin fırtınası
12 Endüstriyel pazarlarda tutundurma stratejileri Konu anlatımı, beyin fırtınası
13 Endüstriyel pazarlarda ürün stratejileri ve yeni ürün geliştirme süreci Konu anlatımı, beyin fırtınası
14 Uluslararası endüstriyel pazarlama Konu anlatımı, beyin fırtınası
15 Endüstriyel pazarlamada rekabet analizi ve rekabet avantajı Konu anlatımı, beyin fırtınası
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 F.Müge Arslan, Endüstriyel Pazarlama Rekabetsel Yaklaşım, Beta Yayınevi, 2012
2 N.Figen Balta, Endüstriyel Pazarlama, Nobel Yayın Dağıtım, Nobel Yayın Dağıtım, 2006
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazı tahtası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 8 6 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 3 15
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 8 5 40
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 4 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 4 4 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 179