|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİR ERDEN (erden@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Endüstriyel Pazarlama konusundaki temel tanım, kavram ve teorileri öğrenmek. Endüstriyel Pazarlama çevresi, alıcı ve pazar arasındaki etkileşimi incelemek. Endüstriyel pazarlama pozisyonunda başarılı bir performans için gerekli pazarlama perspektifini göstermek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Endüstriyel pazarlama ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırması konusunu tanımlayabilirler. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-9 İyi bir araştırmacı ve akademisyen adayı olarak, yeni öğrendiği konulara, işletme alanındaki yeni gelişmelere ve ilgili diğer konulara eleştirel gözle bakmayı öğrenir, sorgulayıcı ve keşfedici yönlerini geliştirir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Endüstriyel pazarlarda pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma kavramlarını tartışabilirler |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Endüstriyel pazarlarda fiyat stratejileri, endüstriyel pazarlarda dağıtım stratejileri ve tutundurma stratejilerinin önemini açıklayabilirler. |
PÇ-1 İşletme biliminin temel kavramlarını ve işletmenin temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrar, analiz eder, yorumlar ve bunları yönetim ve organizasyon, pazarlama, üretim yönetimi, sayısal yöntemler, muhasebe ve finans alanlarının en az birinde uzmanlık düzeyinde uygulayabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-5 | Endüstriyel pazarlarda satış gücünün yönetimi, dağıtım ve tedarik zinciri yönetimi konuların irdeleyebilirler. |
PÇ-2 Yönetim ve organizasyon, örgütsel davranış, pazarlama, finans, muhasebe, insan kaynakları, üretim yönetimi, sayısal yöntemler vb. alanlarda geliştirilmiş bulunan çok sayıda kuram, model ve paradigmalara ilişkin farklı bakış açılarını öğrenir, bu konularda çeşitli bilimsel toplantılarda sunulan bilimsel çalışma ve araştırmaları değerlendirme, yorumlama ve eleştirme bilgi ve becerisi kazanır. PÇ-5 İşletme Anabilim Dalında yer alan bilim dallarının birbiriyle etkileşimini ve işletme Anabilim Dalının diğer anabilim dallarıyla etkileşimini kavrayabilir, yeni bakış açıları ile farklı konuları değerlendirebilir ve disiplinler arası çalışmalar yapabilir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endüstriyel pazarlaması ile ilgili temel kavramlar, endüstriyel pazarların çevre analizi, endüstriyel tüketici davranışı, endüstriyel hedef pazarların belirlenmesi, endüstriyel pazarlarda fiyatlandırma, dağıtım kanalları, tutundurma. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Endüstriyel pazarlamanın tanım, kapsam ve yapısı | Konu anlatımı |
2 | Endüstriyel pazarlama çevresi | Konu anlatımı |
3 | Endüstriyel pazar ile tüketici pazarının karşılaştırılması | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
4 | Endüstriyel pazarlarda tüketici satın alma davranışı, alıcı-satıcı ilişkisi | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
5 | Endüstriyel pazarlarda pazar bölümlendirme, hedef pazar seçimi | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
6 | Endüstriyel pazarlarda satış gücünün yönetimi | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
7 | Endüstriyel pazarlarda tedarik zinciri yönetimi | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
8 | Ara Sınav | |
9 | Endüstriyel pazarlarda pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemi | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
10 | Endüstriyel pazarlarda fiyat stratejileri | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
11 | Endüstriyel pazarlarda dağıtım stratejileri | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
12 | Endüstriyel pazarlarda tutundurma stratejileri | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
13 | Endüstriyel pazarlarda ürün stratejileri ve yeni ürün geliştirme süreci | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
14 | Uluslararası endüstriyel pazarlama | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
15 | Endüstriyel pazarlamada rekabet analizi ve rekabet avantajı | Konu anlatımı, beyin fırtınası |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | F.Müge Arslan, Endüstriyel Pazarlama Rekabetsel Yaklaşım, Beta Yayınevi, 2012 | |
2 | N.Figen Balta, Endüstriyel Pazarlama, Nobel Yayın Dağıtım, Nobel Yayın Dağıtım, 2006 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon, bilgisayar, yazı tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 6 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 3 | 15 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 5 | 40 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 179 |