|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Doktora | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞLETME (DOKTORA) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKHAN SEÇME (gsecme@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrencilere gerçek hayat tesis yeri seçimi ve yerleşim düzenlemesi problemlerinin analiz edilmesi, modellenmesi ve çözümlenmesi hakkında bilgi verilerek hem teorik ve hem de pratik deneyim kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Tesis planlaması sürecini sistematik bir yaklaşımla analiz edebilir. |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Yer seçimi ve yerleşim düzenlemesi problemlerinin çözümünde tek veya çok ölçütlü karar verme modellerini kullanabilir. |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Tesis planlamada kullanılan analitik yöntemlerin bir çoğunu kullanabilir. |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Gerçek bir endüstriyel veya hizmet kuruluşunda tesis içi yerleşimi ile ilgili tüm uygulamaları gerçekleştirebilir. |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yeni bir tesisin yerleşim planlamasına yönelik yöntemler, mevcut bir yerleşim planındaki süreçlerin entegre edilmesi amacıyla kullanılacak yöntemler, bir tesiste akışın iyileştirilmesinde kullanılacak gerekli teknikler, tesis yeri seçimine yönelik analizler ve bilgisayar ortamında yerleşim planlama yöntemleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tesis Yerleşim ve Planlamada Temel İlkeler | sözlü anlatım ve tartışma |
2 | Fabrika Yerleşimi ve Malzeme Taşıma | sözlü anlatım ve tartışma |
3 | Ürün Tasarımı ve Süreç Planlama | sözlü anlatım ve tartışma |
4 | Yerleşim Planlama | sözlü anlatım ve tartışma |
5 | Yerleşim Planlama | sözlü anlatım ve tartışma |
6 | Yer Seçimi Modelleri | sözlü anlatım ve tartışma |
7 | Tesis yerleşimi ile ilgili örnek olay çalışması | sözlü anlatım ve tartışma, Performans Ödevi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgisayarlı Yerleşim Metotları | sözlü anlatım ve tartışma |
10 | Bilgisayarlı Yerleşim Metotları | sözlü anlatım ve tartışma |
11 | Malzeme Taşıma İlkeleri | sözlü anlatım ve tartışma |
12 | Malzeme Taşıma Sistem Analizi | sözlü anlatım ve tartışma |
13 | Malzeme Taşıma Sistem Analizi | sözlü anlatım ve tartışma |
14 | Depolama ve Depo Sistemler | sözlü anlatım ve tartışma |
15 | Tesis yerleşimi ile ilgili örnek olay çalışması | sözlü anlatım ve tartışma, Performans Ödevi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Haluk Erkut, Murat Baskak; Stratejiden Uygulamaya Tesis Tasarımı, 2003 | |
2 | James A. Tompkins, John A. White, Yavuz A. Bozer ve J.M.A. Tanchoco, Facilities Planning, Third Edition, John Wiley&Sons, Inc., New Jersey, USA, 2003. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Yazı Tahtası, Prejeksiyon Cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 3 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 182 |