Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) |
PÇ |
ODY |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
|
DÖÇ-1 |
Çizelgeleme aktivitesinin ne olduğunu ve önemini net bir şekilde tanımlayabilir ve farklı planlama seviyeleri arasındaki yukarıdan aşağıya ilişkiyi gösterebilir. |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 |
Bir çizelge için performans kriterini/kriterlerini tanımlayabilir ve değerlendirme ölçümleri geliştirebilir |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
|
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 |
Gerçek hayat koşullarında etkin ana üretim planlama ve atölye çizelgelemesi süreçleri için problem ve ilgili çözüm tekniklerini/araçlarını tanımlayabilir ve tespit edebilir |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 |
Atölye seviyesi çizelgeleme sürecini iyileştirmek için pratik modeller geliştirebilir |
PÇ-7 İşletme alanında kazanılan teorik ve pratik bilgi ve becerileri araştırabilecek, uygulama ve saha analizlerinde nasıl kullanıldığını belirleyebilecek, uyarlayabilecek, analiz edebilecek, birleştirebilecek, kritik kararlar verebilecek ve senteze ulaşarak uygulayabilecektir.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği |
Derste işlenecek başlıca konular tekli ve paralel makine çizelgelemesi, atölye ve montaj hattı çizelgelemesi, esnek imalat sistemleri ve işgücü çizelgelemesidir. |
Haftalık Detaylı Ders İçeriği |
Hafta |
Detaylı İçerik |
Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 |
Çizelgeleme teorisi (giriş, tanımlar, sıralama ve çizelgeleme problemlerinin seviyeleri, çizelgeleme çevreleri, varsayımlar, çizelgeleme problemlerinin kategorileri, çizelgeleme çerçevesi& notasyanlar) |
sözlü anlatım ve tartışma |
2 |
Rotalama kavramı, İş yükleme genel bilgi, Gantt diyagramları ile iş yükleme |
sözlü anlatım ve tartışma |
3 |
Atama yöntemi ile iş yükleme, Kapasite temelli ile iş yükleme yaklaşımı, Dal sınır Algoritması ile iş yükleme |
sözlü anlatım ve tartışma |
4 |
İş sıralama kavramı, Sıralama kuralları, sıralama ve çizelgeleme performans ölçütleri, Gantt diyagramları ile iş çizelgeleme |
sözlü anlatım ve tartışma |
5 |
Tek makine çizelgeleme |
sözlü anlatım ve tartışma |
6 |
Paralel makine çizelgeleme |
sözlü anlatım ve tartışma |
7 |
Akış tipi atölye çizelgelemesi (Johnson Kuralı) |
sözlü anlatım ve tartışma |
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Akış tipi atölye çizelgeleme sezgiselleri (Palmer Sezgiseli, Campbell-Dudek-Smith (CDS) algoritması ve Nawaz, Enscore, Ham (NEH) algoritması) |
sözlü anlatım ve tartışma |
10 |
Sipariş tipi atölye çizelgeleme (Dar boğaz sezgiseli) |
sözlü anlatım ve tartışma |
11 |
Genel amaçlı çizelgeleme ve metasezgisel yaklaşımlar |
sözlü anlatım ve tartışma |
12 |
Benzetimli tavlama, yasaklı arama ve genetik algoritma ile çizelgeleme |
sözlü anlatım ve tartışma |
13 |
Sıralama ve çizelgeleme ile ilgili örnek olaylar |
sözlü anlatım ve tartışma |
14 |
Sıralama ve çizelgeleme ile ilgili örnek olaylar |
performance homework |
15 |
Sıralama ve çizelgeleme ile ilgili örnek olaylar |
performance homework |
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap |
1 |
Michail Pinedo, Scheduling Theory, Algorithm and Systems, Prentice Hall, 1995. |
2 |
Kenneth R. Baker, Dan Trietsch, Principles of Sequencing and Scheduling, Hoboken, N.J. :John Wiley, 2009. |
3 |
Nahmias, S., Production and Operations Analysis, 5th edition, Irwin McGraw-Hill, 2005. |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri |
Ders Kitabı, Yazı Tahtası, Prejeksiyon Cihazı |