|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | AHMET OĞUZ (ahmetoguz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| ilgi bilim ilişkisini kavratmak. Bilimsel bilgi ile düşünebilmeyi öğretmek. Bilimsel verilerin Tarih biliminde kullanılmasını öğretmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sosyal Bilimler Alanında Verileri Değerlendirebilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilimsel bilgileri tarih bilimi alanında kullanabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilgi ve bilgi çeşitleri, bilim ile bilgi ilişkisi, bilimsel bilgiyi elde etme yolları, bilimde kesinlik ve değişkenlik, fen ve sosyal bilimler arasındaki fark. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tarih nedir? Sosyal Bilimler içindeki yeri nedir? | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 2 | Tarihin Kaynakları | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 3 | Bilimsel Araştırmaların Özellikleri, Tez ve Rapor yazılması | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 4 | Eserin Hazırlanma Aşamaları | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 5 | Araştırma Türleri: Tarih Araştırma Yöntemleri ve Belge İncelemeleri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 6 | Kaynakların Tenkidi: Dış Tenkit | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 7 | İç Tenkit | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal Bilim Araştırmalarında Problemler | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 10 | Sosyal Bilim Araştırmalarında Yöntem Sorunu | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 11 | Veri toplama Araçları: Anket Tekniği ve Görüşme(Mülakat ) Tekniği, Tutum Ölçekleri | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 12 | MADDÎ VE SÖZLÜ MALZEMENiN TESBİTİ | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 13 | Eserin Kaleme Alınması | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 14 | Bilimsel Araştırma ve Sosyal Bilimler | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 15 | Bilimsel Araştırma ve Tarih Bilimi | Anlatım,Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | KAPTAN, Saim, Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri. | |
| 2 | KARASAR, Niyazi (1995 ) Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık. | |
| 3 | TÜTENGİL, C. O. (1981) Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod | |
| 4 | TÜTENGİL, C. O. (1981) Sosyal Bilimlerde Araştırma ve Metod | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders kitabı ve projeksiyon makinesi | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 14 | 14 | 196 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 7 | 14 | 98 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 362 | ||