|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TARİH(TEZSİZ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SUZAN AKKUŞ MUTLU (suzan.akkus@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Anadolu Kültür Tarihini öğrenmek | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilgiyi paylaşma ve birlikte öğrenme yetkinliğini kazanabilir. |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Eskiçağ Anadolu kavimleri kültür tarihini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilimsel etkinliklerin önemini açıklayabilir |
PÇ-1 Tarihe ait olay ve olguları uzmanlık düzeyinde bilimsel yöntem ve teknikler yardımıyla kavramsallaştırabilir. PÇ-2 Araştırma süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. PÇ-3 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri tanımlayabilir, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve analiz edebilir. PÇ-4 Tarihsel verilere ulaşabilir, yorumlar, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Anadolu Kültür Tarihi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Anadolu'nun prehistoryası | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 2 | Anadolu'nun Tunç devri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 3 | Anadolu'nun bronz çağı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 4 | Anadolu'nun tarihi devirlere giriş | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 5 | Asur ticaret kolonileri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 6 | Proto Hitit medeniyeti | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 7 | Eski Hitit krallığı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Hitit imparatorluğu | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 10 | Eski Hitit krallığı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 11 | Hitit devlet teşkilatı | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 12 | Hitit hukuku | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 13 | Hitit ekonomisi ve hukuku ticareti | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 14 | Geç Hitit devletleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 15 | Geç Hitit şehir devletleri | Konu anlatımı Soru ve cevap tekniği |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Seton Lloyd, Türkiye'nin Tarihi, Tübitak Yayınları, Ankara. | |
| 2 | Veli Sevin, Anadolu'nun Tarihi Coğrafyası, Türk Tarih Kurumu Yayınları, Ankara. | |
| 3 | Ekrem Akurgal, Anadolu Kültür Tarihi, Tübitak yayınları, Ankara. | |
| 4 | Ekrem Akurgal, Hatti ve Hitit Uygarlıkları, Phonix Yayınevi, Ankara. | |
| 5 | Amelie Kuhrt, Eski Çağ’da Yakındoğu Cilt I-II: (M.Ö. 3000-300), İş bankası Kültür yayınları, İstanbul. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 14 | 84 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 184 | ||